THE EFFECT OF THE FIRST WAVE OF THE COVID-19 GLOBAL PANDEMIC ON SUMMER HOLIDAY PLANS IN 2020 - CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F21%3A00002119" target="_blank" >RIV/75081431:_____/21:00002119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE EFFECT OF THE FIRST WAVE OF THE COVID-19 GLOBAL PANDEMIC ON SUMMER HOLIDAY PLANS IN 2020 - CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
This study aims to determine the changes in summer holiday plans of the Czechs in 2020 as well as their preferences concerning summer holiday destinations and accommodation as a reaction to the first set of tough restrictions adopted by the Czech government during the first wave of the COVID-19 pandemic in the spring of 2020. The survey included a random sample of 637 respondents. The findings show the shift towards domestic tourism and might be helpful for destination management, accommodation facilities owners, as well as for researchers examining the impact of the coronavirus crisis on consumer decisions in the hospitality and tourism industry.
Název v anglickém jazyce
THE EFFECT OF THE FIRST WAVE OF THE COVID-19 GLOBAL PANDEMIC ON SUMMER HOLIDAY PLANS IN 2020 - CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
This study aims to determine the changes in summer holiday plans of the Czechs in 2020 as well as their preferences concerning summer holiday destinations and accommodation as a reaction to the first set of tough restrictions adopted by the Czech government during the first wave of the COVID-19 pandemic in the spring of 2020. The survey included a random sample of 637 respondents. The findings show the shift towards domestic tourism and might be helpful for destination management, accommodation facilities owners, as well as for researchers examining the impact of the coronavirus crisis on consumer decisions in the hospitality and tourism industry.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
271-277
Kód UT WoS článku
000674964900044
EID výsledku v databázi Scopus
—