Building the Prestige of a University as a Tool to Achieve Competitiveness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F21%3A00002327" target="_blank" >RIV/75081431:_____/21:00002327 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28130/21:63535438
Výsledek na webu
<a href="https://communicationtoday.sk/wp-content/uploads/10_JURIKOVA-et-al_CT-2-2021.pdf" target="_blank" >https://communicationtoday.sk/wp-content/uploads/10_JURIKOVA-et-al_CT-2-2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Building the Prestige of a University as a Tool to Achieve Competitiveness
Popis výsledku v původním jazyce
The study addresses the importance of a higher education institution’s marketing management and brand and prestige building in relation to its applicants. The research employs a wide range of secondary data sources from around the world while mainly consisting of a case study conducted in the form of a survey. The objective is to determine homogenous groups of applicants based on how they perceive the reputation of a selected university/faculty and what their preferences are when choosing a study program. The results of the research are then used to verify whether the brand values defined by the faculty in question correspond with actual perception of its brand.
Název v anglickém jazyce
Building the Prestige of a University as a Tool to Achieve Competitiveness
Popis výsledku anglicky
The study addresses the importance of a higher education institution’s marketing management and brand and prestige building in relation to its applicants. The research employs a wide range of secondary data sources from around the world while mainly consisting of a case study conducted in the form of a survey. The objective is to determine homogenous groups of applicants based on how they perceive the reputation of a selected university/faculty and what their preferences are when choosing a study program. The results of the research are then used to verify whether the brand values defined by the faculty in question correspond with actual perception of its brand.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communication Today
ISSN
1338-130X
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
128-145
Kód UT WoS článku
000728762000011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85121909985