Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preparing Universities for Living in a Cyberspace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F21%3A00002329" target="_blank" >RIV/75081431:_____/21:00002329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9726685" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9726685</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preparing Universities for Living in a Cyberspace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    After the sudden shift from face-to-face to faceto-display lecturing in Czech and Slovak universities as one of side effects of COVID-19, the authors completed an online survey mapping their reactions to this unexpected transformation on the peak of the second wave in May 2021. The main aim of this study was to learn to what degree they were prepared to their fully virtual environment adaptation. 172 educators participated in the study. Obtained results indicate that the universities were not properly equipped for a broad adaptation of online education. In the time of survey, not all of these problems have been solved. It may result in negative consequences in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Preparing Universities for Living in a Cyberspace

  • Popis výsledku anglicky

    After the sudden shift from face-to-face to faceto-display lecturing in Czech and Slovak universities as one of side effects of COVID-19, the authors completed an online survey mapping their reactions to this unexpected transformation on the peak of the second wave in May 2021. The main aim of this study was to learn to what degree they were prepared to their fully virtual environment adaptation. 172 educators participated in the study. Obtained results indicate that the universities were not properly equipped for a broad adaptation of online education. In the time of survey, not all of these problems have been solved. It may result in negative consequences in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA 2021 - 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings

  • ISBN

    9781665421010

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    139-143

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    Piscataway, New Jersey, USA

  • Místo konání akce

    Košice, Slovensko

  • Datum konání akce

    11. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku