Preparing Universities for Living in a Cyberspace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F21%3A00002329" target="_blank" >RIV/75081431:_____/21:00002329 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9726685" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9726685</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Preparing Universities for Living in a Cyberspace
Popis výsledku v původním jazyce
After the sudden shift from face-to-face to faceto-display lecturing in Czech and Slovak universities as one of side effects of COVID-19, the authors completed an online survey mapping their reactions to this unexpected transformation on the peak of the second wave in May 2021. The main aim of this study was to learn to what degree they were prepared to their fully virtual environment adaptation. 172 educators participated in the study. Obtained results indicate that the universities were not properly equipped for a broad adaptation of online education. In the time of survey, not all of these problems have been solved. It may result in negative consequences in the future.
Název v anglickém jazyce
Preparing Universities for Living in a Cyberspace
Popis výsledku anglicky
After the sudden shift from face-to-face to faceto-display lecturing in Czech and Slovak universities as one of side effects of COVID-19, the authors completed an online survey mapping their reactions to this unexpected transformation on the peak of the second wave in May 2021. The main aim of this study was to learn to what degree they were prepared to their fully virtual environment adaptation. 172 educators participated in the study. Obtained results indicate that the universities were not properly equipped for a broad adaptation of online education. In the time of survey, not all of these problems have been solved. It may result in negative consequences in the future.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICETA 2021 - 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings
ISBN
9781665421010
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
139-143
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
Piscataway, New Jersey, USA
Místo konání akce
Košice, Slovensko
Datum konání akce
11. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—