Impact of Coronavirus Pandemic on Changes in e-Consumer Behaviour: Empirical Analysis of Slovak e-Commerce Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F22%3A00002441" target="_blank" >RIV/75081431:_____/22:00002441 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27510/22:10250545
Výsledek na webu
<a href="https://www.sav.sk/index.php?lang=sk&doc=journal-list&part=article_response_page&journal_article_no=28923" target="_blank" >https://www.sav.sk/index.php?lang=sk&doc=journal-list&part=article_response_page&journal_article_no=28923</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Coronavirus Pandemic on Changes in e-Consumer Behaviour: Empirical Analysis of Slovak e-Commerce Market
Popis výsledku v původním jazyce
The issue of the impacts of the COVID-19 pandemic on the economy is highly topical at a time of gradual economic recovery. The study presents the results of more than a year and a half of empirical research on changes in consumer behaviour patterns of Slovaks obtained through an analysis of their online interactions with the five main representatives of the e-commerce industry. During both pandemic waves B2C and C2B interactions of a sample of more than half a million customers in the Facebook social network environment were systematically recorded.
Název v anglickém jazyce
Impact of Coronavirus Pandemic on Changes in e-Consumer Behaviour: Empirical Analysis of Slovak e-Commerce Market
Popis výsledku anglicky
The issue of the impacts of the COVID-19 pandemic on the economy is highly topical at a time of gradual economic recovery. The study presents the results of more than a year and a half of empirical research on changes in consumer behaviour patterns of Slovaks obtained through an analysis of their online interactions with the five main representatives of the e-commerce industry. During both pandemic waves B2C and C2B interactions of a sample of more than half a million customers in the Facebook social network environment were systematically recorded.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
EKONOMICKÝ ČASOPIS/JOURNAL OF ECONOMICS
ISSN
0013-3035
e-ISSN
—
Svazek periodika
70/2022
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
368-389
Kód UT WoS článku
000872378100004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85139910046