Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School vs. Memory? Conflict, Identity, Coexistence (Central Europe)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F14%3A%230000079" target="_blank" >RIV/75112779:_____/14:#0000079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.schoolxmemory.eu/" target="_blank" >http://www.schoolxmemory.eu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School vs. Memory? Conflict, Identity, Coexistence (Central Europe)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In Central European countries, a tension potentially arises between history teaching in schools and memory at the level of family, social group or community. Memory as a concept describing a plurality of modes of relating to the past has gained ground inboth the humanities and social sciences. Memory replaces or complements traditional historical narratives. This conference focuses on memory from a didactic perspective. Our aim is to deal with questions such as What are the difficulties that result from the use of a memory layer in the traditional interpretative frameworks employed at schools? How does a memory layer arise and what are its sources? What role does family memory play in the creation of historical consciousness? Where are the frictions between family remembering and school history narratives formed, and under what conditions do they disappear? And last but not least: What does the impact of this memory in the classroom look like?

  • Název v anglickém jazyce

    School vs. Memory? Conflict, Identity, Coexistence (Central Europe)

  • Popis výsledku anglicky

    In Central European countries, a tension potentially arises between history teaching in schools and memory at the level of family, social group or community. Memory as a concept describing a plurality of modes of relating to the past has gained ground inboth the humanities and social sciences. Memory replaces or complements traditional historical narratives. This conference focuses on memory from a didactic perspective. Our aim is to deal with questions such as What are the difficulties that result from the use of a memory layer in the traditional interpretative frameworks employed at schools? How does a memory layer arise and what are its sources? What role does family memory play in the creation of historical consciousness? Where are the frictions between family remembering and school history narratives formed, and under what conditions do they disappear? And last but not least: What does the impact of this memory in the classroom look like?

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Prague

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    150

  • Počet zahraničních účastníků

    70

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce