Rodinná paměť v historickém vědomí (perspektivou oborově didaktického výzkumu)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14017V5" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14017V5 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodinná paměť v historickém vědomí (perspektivou oborově didaktického výzkumu)
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je věnována významu tzv. malé historie pro formování historického vědomí školní mládeže. Nedílnou součástí malé historie je minulost vlastní rodiny. Didaktické využití rodinné paměti je mnohostranné, od motivace k aktivnímu badatelskému a projektovému přístupu žáků založenému na poznávání dějin nejbližšího okolí. Výsledky empirického výzkumu historického vědomí studentů a učitelů dějepisu z roku 2011 poukazují na některé aspekty týkající se jejich vztahu k rodinné historii, k uchovávání rodinnýchpamátek a rodinné genealogii a sledující, nakolik je rodinná historie ve výuce dějepisu akcentována.
Název v anglickém jazyce
Family memory in historical consciousness (from didactic research perspective)
Popis výsledku anglicky
The focus of the study is on the importance of so called small history for forming historical consciousness of school youth. An integral part of the ?small? history is family past. Family memory can be used in many different ways as a didactic problem, from motivation to active research and project approach of pupils based on getting to know close relatives and area. The results of empirical research on historical consciousness of students and history teachers from 2011 points out some aspects concerning their relationship to their family history, keeping their family heritage, family genealogy and observing what is the meaning of family history among other information sources about history and the way it is emphasized in history teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
173-185
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—