Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rodinná paměť v historickém vědomí (perspektivou oborově didaktického výzkumu)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14017V5" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14017V5 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rodinná paměť v historickém vědomí (perspektivou oborově didaktického výzkumu)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je věnována významu tzv. malé historie pro formování historického vědomí školní mládeže. Nedílnou součástí malé historie je minulost vlastní rodiny. Didaktické využití rodinné paměti je mnohostranné, od motivace k aktivnímu badatelskému a projektovému přístupu žáků založenému na poznávání dějin nejbližšího okolí. Výsledky empirického výzkumu historického vědomí studentů a učitelů dějepisu z roku 2011 poukazují na některé aspekty týkající se jejich vztahu k rodinné historii, k uchovávání rodinnýchpamátek a rodinné genealogii a sledující, nakolik je rodinná historie ve výuce dějepisu akcentována.

  • Název v anglickém jazyce

    Family memory in historical consciousness (from didactic research perspective)

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of the study is on the importance of so called small history for forming historical consciousness of school youth. An integral part of the ?small? history is family past. Family memory can be used in many different ways as a didactic problem, from motivation to active research and project approach of pupils based on getting to know close relatives and area. The results of empirical research on historical consciousness of students and history teachers from 2011 points out some aspects concerning their relationship to their family history, keeping their family heritage, family genealogy and observing what is the meaning of family history among other information sources about history and the way it is emphasized in history teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    173-185

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus