Empirical Research on Historical Consciousness in History Didactics, Its Possibilities and Perspectives.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012US" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012US - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Empirical Research on Historical Consciousness in History Didactics, Its Possibilities and Perspectives.
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the perspectives of empirical research on historical consciousness within the field of History didactics. The author defines the main theoretical foundations underlying the delineation and content of relevant academic research, focusing especially on certain aspects of historical consciousness and its categorization from which the subjects and targets of empirical research are then derived. She goes on to cite previously-conducted Czech and foreign research, and outlines problem areas important for the further growth of knowledge in the field of History didactics, and upon which empirical research on historical consciousness should be focused.
Název v anglickém jazyce
Empirical Research on Historical Consciousness in History Didactics, Its Possibilities and Perspectives.
Popis výsledku anglicky
The article deals with the perspectives of empirical research on historical consciousness within the field of History didactics. The author defines the main theoretical foundations underlying the delineation and content of relevant academic research, focusing especially on certain aspects of historical consciousness and its categorization from which the subjects and targets of empirical research are then derived. She goes on to cite previously-conducted Czech and foreign research, and outlines problem areas important for the further growth of knowledge in the field of History didactics, and upon which empirical research on historical consciousness should be focused.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
262-271
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—