Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Empirical Research on Historical Consciousness in History Didactics, Its Possibilities and Perspectives.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012US" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012US - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Empirical Research on Historical Consciousness in History Didactics, Its Possibilities and Perspectives.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the perspectives of empirical research on historical consciousness within the field of History didactics. The author defines the main theoretical foundations underlying the delineation and content of relevant academic research, focusing especially on certain aspects of historical consciousness and its categorization from which the subjects and targets of empirical research are then derived. She goes on to cite previously-conducted Czech and foreign research, and outlines problem areas important for the further growth of knowledge in the field of History didactics, and upon which empirical research on historical consciousness should be focused.

  • Název v anglickém jazyce

    Empirical Research on Historical Consciousness in History Didactics, Its Possibilities and Perspectives.

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the perspectives of empirical research on historical consciousness within the field of History didactics. The author defines the main theoretical foundations underlying the delineation and content of relevant academic research, focusing especially on certain aspects of historical consciousness and its categorization from which the subjects and targets of empirical research are then derived. She goes on to cite previously-conducted Czech and foreign research, and outlines problem areas important for the further growth of knowledge in the field of History didactics, and upon which empirical research on historical consciousness should be focused.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    262-271

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus