Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A computer simulation in the context of history teaching in Czech schools: Using the ‘Czechoslovakia 38-89’ educational simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F20%3A00001806" target="_blank" >RIV/75112779:_____/20:00001806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://21300074-f0ae-49d9-9754-bcd4dea0d882.filesusr.com/ugd/f067ea_c7795a7fb69e4db6a21cc13c219ca89b.pdf" target="_blank" >https://21300074-f0ae-49d9-9754-bcd4dea0d882.filesusr.com/ugd/f067ea_c7795a7fb69e4db6a21cc13c219ca89b.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A computer simulation in the context of history teaching in Czech schools: Using the ‘Czechoslovakia 38-89’ educational simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study describes how an educational simulation benefits students in terms of reflecting on witness accounts, illustrates the benefits of using constructed memory for education, and reflects the problem of the authenticity of witness accounts in historical education.

  • Název v anglickém jazyce

    A computer simulation in the context of history teaching in Czech schools: Using the ‘Czechoslovakia 38-89’ educational simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The study describes how an educational simulation benefits students in terms of reflecting on witness accounts, illustrates the benefits of using constructed memory for education, and reflects the problem of the authenticity of witness accounts in historical education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historical Encounters: A Journal of Historical Consciousness, Historical Cultures, and History Education

  • ISSN

    2203-7543

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    07

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    78-91

  • Kód UT WoS článku

    000514852400005

  • EID výsledku v databázi Scopus