Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DĚJINY NA FOTOGRAFII. HISTORYLAB: PRÁCE S PRAMENY V HISTORICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F20%3A00008717" target="_blank" >RIV/75112779:_____/20:00008717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ustrcr.cz/akce/dejiny-na-fotografii-dejiny-v-textu-zveme-ucitele-dejepisu-na-seminar-v-krnove/" target="_blank" >https://www.ustrcr.cz/akce/dejiny-na-fotografii-dejiny-v-textu-zveme-ucitele-dejepisu-na-seminar-v-krnove/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    DĚJINY NA FOTOGRAFII. HISTORYLAB: PRÁCE S PRAMENY V HISTORICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokud do dějepisu zapojíte práci s historickými fotografiemi, zvýší se zájem žáků o výuku. Dobře zvolené snímky jsou nejen atraktivní, ale lze je využít i k podpoře analytických dovedností. Fotky jsou přístupnější než texty. Seminář seznámil učitele s aplikací HistoryLab.cz, která funguje jako digitální dílna pro práci s historickou fotografií. Účastníci kurzu si osvojili postupy, jak fotografie účinně využít a jak mohou dále využívat aplikaci HistoryLab.cz. Jak a proč analyzovat historické fotografie? Jaké snímky jsou vhodné pro využití ve škole? Co nabízí aplikace HistoryLab.cz?

  • Název v anglickém jazyce

    History in Photographs; Historylab:Working with Primary sources in History Education

  • Popis výsledku anglicky

    If you include work with historical photographs into history education, it increases attractiveness of the instruction for students. Well selected set of pictures are not only attractive, they might be well made use of to breed analytical skills of students. Photographs are generally better approachable to students. The workshop has introduced Historylab as a digital workshop suitable for the work with historical photograph. The following questions were key to the programme: Why to analyze historical photographs? What kind of photographs are suitable for schools? How does Historylab contribute to the successful analysis of historical photographs?

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000046" target="_blank" >TL01000046: Historylab: využití technologií k rozvoji historické gramotnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    SPŠ Krnov

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    10

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce