DĚJINY NA FOTOGRAFII. HISTORYLAB: PRÁCE S PRAMENY V HISTORICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F20%3A00008718" target="_blank" >RIV/75112779:_____/20:00008718 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.dejepis21.cz/dejiny-na-fotografii-historylab-prace-s-prameny-v-historickem-vzdelavani" target="_blank" >http://www.dejepis21.cz/dejiny-na-fotografii-historylab-prace-s-prameny-v-historickem-vzdelavani</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DĚJINY NA FOTOGRAFII. HISTORYLAB: PRÁCE S PRAMENY V HISTORICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Pokud do dějepisu zapojíte práci s historickými fotografiemi, zvýší se zájem žáků o výuku. Dobře zvolené snímky jsou nejen atraktivní, ale lze je využít i k podpoře analytických dovedností. Fotky jsou přístupnější než texty. Seminář seznámil učitele s aplikací HistoryLab.cz, která funguje jako digitální dílna pro práci s historickou fotografií. Účastníci kurzu si osvojili postupy, jak fotografie účinně využít a jak mohou dále využívat aplikaci HistoryLab.cz. Jak a proč analyzovat historické fotografie? Jaké snímky jsou vhodné pro využití ve škole? Co nabízí aplikace HistoryLab.cz?
Název v anglickém jazyce
History in Photographs; Historylab:Working with Primary sources in History Education
Popis výsledku anglicky
If you include work with historical photographs into history education, it increases attractiveness of the instruction for students. Well selected set of pictures are not only attractive, they might be well made use of to breed analytical skills of students. Photographs are generally better approachable to students. The workshop has introduced Historylab as a digital workshop suitable for the work with historical photograph. The following questions were key to the programme: Why to analyze historical photographs? What kind of photographs are suitable for schools? How does Historylab contribute to the successful analysis of historical photographs?
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000046" target="_blank" >TL01000046: Historylab: využití technologií k rozvoji historické gramotnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
ZŠ Maleč, Maleč č.p. 77
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
9
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce