Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010645" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010645 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Kamil_Cinatl_-_Jaroslav_Najbert_-_Vojtech-Ripka_50-70.pdfhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Kamil_Cinatl_-_Jaroslav_Najbert_-_Vojtech-Ripka_50-70.pdfhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Studie shrnuje zkušenosti týmu, který vyvíjel aplikaci pro práci s historickými prameny HistoryLab (v letech 2016-2021). Autoři byli součástí tohoto týmu. Analytická data a zkušenosti z vývoje a průběžného ověřování vzdělávací aplikace jsou využity k reflexi klíčového problému českého školního dějepisu: napětí mezi didaktickou teorií a pedagogickou praxí. V závěru autoři nabízí tři modelové příklady perceptuálního předávání didaktické teorie ověřený ve školní praxi.
Název v anglickém jazyce
Historical literacy in the HistoryLab application: a realistic approach to mastering the didactic theory of history
Popis výsledku anglicky
The study summarizes the experience of the team that developed the HistoryLab digital application for working with sources (during 2016–2021) that included authors of this text. Analytical data and experience from the ongoing verification of educational software are used to reflect on a key problem of historical education in the Czech Republic: the tension between didactic theory and pedagogical practice. In conclusion, the authors propose three models of perceptual transmission of theory based on verification in school practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000046" target="_blank" >TL01000046: Historylab: využití technologií k rozvoji historické gramotnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historie - otázky - problémy
ISSN
1804-1132
e-ISSN
2336-6672
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
50-70
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—