Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010645" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Kamil_Cinatl_-_Jaroslav_Najbert_-_Vojtech-Ripka_50-70.pdfhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Kamil_Cinatl_-_Jaroslav_Najbert_-_Vojtech-Ripka_50-70.pdfhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie shrnuje zkušenosti týmu, který vyvíjel aplikaci pro práci s historickými prameny HistoryLab (v letech 2016-2021). Autoři byli součástí tohoto týmu. Analytická data a zkušenosti z vývoje a průběžného ověřování vzdělávací aplikace jsou využity k reflexi klíčového problému českého školního dějepisu: napětí mezi didaktickou teorií a pedagogickou praxí. V závěru autoři nabízí tři modelové příklady perceptuálního předávání didaktické teorie ověřený ve školní praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Historical literacy in the HistoryLab application: a realistic approach to mastering the didactic theory of history

  • Popis výsledku anglicky

    The study summarizes the experience of the team that developed the HistoryLab digital application for working with sources (during 2016–2021) that included authors of this text. Analytical data and experience from the ongoing verification of educational software are used to reflect on a key problem of historical education in the Czech Republic: the tension between didactic theory and pedagogical practice. In conclusion, the authors propose three models of perceptual transmission of theory based on verification in school practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000046" target="_blank" >TL01000046: Historylab: využití technologií k rozvoji historické gramotnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historie - otázky - problémy

  • ISSN

    1804-1132

  • e-ISSN

    2336-6672

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    50-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus