Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Play as an Indicator of Preschool Children’s Social Skills in the Context of Educational Diagnostics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606218" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ijier.net/ijier/article/view/2934" target="_blank" >https://ijier.net/ijier/article/view/2934</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31686/ijier.vol9.iss2.2934" target="_blank" >10.31686/ijier.vol9.iss2.2934</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Play as an Indicator of Preschool Children’s Social Skills in the Context of Educational Diagnostics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The task of kindergarten teachers is to support the development of preschool children with respect to their potential. In order to do this, they need to know every single child including their development potential, limitations, interests, needs, etc. The information about children in kindergarten is acquired by means of educational diagnostics throughout the whole day. The authors intend to present a TACR project, which involves the development of an online instrument for the purposes of educational diagnostics in kindergarten. In this way, the team of investigators respond to the current needs of educational practice, where educational diagnostics appears to be a weak part of the educational process. This may have a negative effect on the effectiveness of the education process. An integral part of the development of the online tool is practical verification in through a series of partial steps. In the paper the authors present one of the areas that will be monitored in the online application—evaluation of interpersonal relationships in the context of children’s play. The concept itself is based on educational theory and educational practice and reflects the current trends in education and the requirements of educational practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Play as an Indicator of Preschool Children’s Social Skills in the Context of Educational Diagnostics

  • Popis výsledku anglicky

    The task of kindergarten teachers is to support the development of preschool children with respect to their potential. In order to do this, they need to know every single child including their development potential, limitations, interests, needs, etc. The information about children in kindergarten is acquired by means of educational diagnostics throughout the whole day. The authors intend to present a TACR project, which involves the development of an online instrument for the purposes of educational diagnostics in kindergarten. In this way, the team of investigators respond to the current needs of educational practice, where educational diagnostics appears to be a weak part of the educational process. This may have a negative effect on the effectiveness of the education process. An integral part of the development of the online tool is practical verification in through a series of partial steps. In the paper the authors present one of the areas that will be monitored in the online application—evaluation of interpersonal relationships in the context of children’s play. The concept itself is based on educational theory and educational practice and reflects the current trends in education and the requirements of educational practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000346" target="_blank" >TL02000346: Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Innovation Education and Research

  • ISSN

    2411-3123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    BD - Bangladéšská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "170 "- 177

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus