The concept of teaching technical education at kindergarten
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157621" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157621 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The concept of teaching technical education at kindergarten
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with an issue of the development of cognitive processes and thinking of children of the preschool age via the technical education. The issue is dealt in the technical education context and its specifics based on the current educationaltrends at the given area. The aim of the article is, based on the investigation, to point out the important role of the teacher during the child's development. The presented investigation was presented to find out the current state of technical educationat level of kindergarten. The authors, in their effort to improve the quality of the educational process, emphasize the importance of the constructional games and activities as an integral part of the educational process at kindergarten.
Název v anglickém jazyce
The concept of teaching technical education at kindergarten
Popis výsledku anglicky
The article deals with an issue of the development of cognitive processes and thinking of children of the preschool age via the technical education. The issue is dealt in the technical education context and its specifics based on the current educationaltrends at the given area. The aim of the article is, based on the investigation, to point out the important role of the teacher during the child's development. The presented investigation was presented to find out the current state of technical educationat level of kindergarten. The authors, in their effort to improve the quality of the educational process, emphasize the importance of the constructional games and activities as an integral part of the educational process at kindergarten.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6th International Conference LUMEN 2015. Rethinking Social Action. Core Values.
ISBN
978-88-7587-725-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
207-214
Název nakladatele
Medimond
Místo vydání
Bologna
Místo konání akce
Iasi, Romania
Datum konání akce
16. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—