Technical games of pre-school children as a preparation for the instruction about technology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156548" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156548 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Technical games of pre-school children as a preparation for the instruction about technology
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the current issue of Information and Communication Technologies and their implementation into the educational activities of preschool children via the most natural activity of the child - the game. In an effort to improve the qualityof the educational process, the authors emphasize the importance of construction games and activities as an integral part of the educational process in kindergarten. The issue is addressed in the context of technical education and the specifics of its implementation in a kindergarten.
Název v anglickém jazyce
Technical games of pre-school children as a preparation for the instruction about technology
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the current issue of Information and Communication Technologies and their implementation into the educational activities of preschool children via the most natural activity of the child - the game. In an effort to improve the qualityof the educational process, the authors emphasize the importance of construction games and activities as an integral part of the educational process in kindergarten. The issue is addressed in the context of technical education and the specifics of its implementation in a kindergarten.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN15 Proceedings
ISBN
978-84-606-8243-1
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8323-8330
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Barcelona, Spain
Datum konání akce
6. 7. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—