Analysis of Possibilities of Using the Lego Construction Kits in Preschool Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33156416" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33156416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Possibilities of Using the Lego Construction Kits in Preschool Education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the development of cognitive processes and thinking of preschool children via the most natural activity of the child - the game. In an effort to improve the quality of the educational process, the authors emphasize the importance ofconstruction games and activities as an integral part of the educational process in kindergarten. The issue is studied in the context of the technical education, bearing in mind all its specifics, and current educational trends in this particular area.The goal of this paper is to show - as a result of deep analysis of the current possibilities - the important role of a teacher for child's progress in the free and/or instructed game activity.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Possibilities of Using the Lego Construction Kits in Preschool Education
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the development of cognitive processes and thinking of preschool children via the most natural activity of the child - the game. In an effort to improve the quality of the educational process, the authors emphasize the importance ofconstruction games and activities as an integral part of the educational process in kindergarten. The issue is studied in the context of the technical education, bearing in mind all its specifics, and current educational trends in this particular area.The goal of this paper is to show - as a result of deep analysis of the current possibilities - the important role of a teacher for child's progress in the free and/or instructed game activity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Quaesti - Quaesti - Virtual Multidisciplinary Conference
ISBN
978-80-554-0959-7
ISSN
1339-5572
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
256-260
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina, Slovakia
Datum konání akce
15. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—