Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Possibilities of Using the Lego Construction Kits in Preschool Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33156416" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33156416 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Possibilities of Using the Lego Construction Kits in Preschool Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the development of cognitive processes and thinking of preschool children via the most natural activity of the child - the game. In an effort to improve the quality of the educational process, the authors emphasize the importance ofconstruction games and activities as an integral part of the educational process in kindergarten. The issue is studied in the context of the technical education, bearing in mind all its specifics, and current educational trends in this particular area.The goal of this paper is to show - as a result of deep analysis of the current possibilities - the important role of a teacher for child's progress in the free and/or instructed game activity.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Possibilities of Using the Lego Construction Kits in Preschool Education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the development of cognitive processes and thinking of preschool children via the most natural activity of the child - the game. In an effort to improve the quality of the educational process, the authors emphasize the importance ofconstruction games and activities as an integral part of the educational process in kindergarten. The issue is studied in the context of the technical education, bearing in mind all its specifics, and current educational trends in this particular area.The goal of this paper is to show - as a result of deep analysis of the current possibilities - the important role of a teacher for child's progress in the free and/or instructed game activity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Quaesti - Quaesti - Virtual Multidisciplinary Conference

  • ISBN

    978-80-554-0959-7

  • ISSN

    1339-5572

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    256-260

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina, Slovakia

  • Datum konání akce

    15. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku