Sluneční energie, voda v krajině, vegetace: nová metodika vzdělávání pracovníků městských úřadů a inovace školní výuky k tématu efektu hospodářských zásahů na regionální klima
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ETA 1 (STA02018TL010)
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL01000294 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Solar energy, Water in Landscape, Vegetation: a New Methodology for Education of Municipal Employees and Inovation of School Teaching on Management Effects on Regional Climate
Anotace anglicky
The aim of the project is to develop the new methodology for education on the topic solar energy- vegetation cover- water in the landscape. The methodology is based on the know-how, recent conclusions of basic research and developed technologies of measurement in landscape ecology reached by ENKI,o.p.s. and know – how in teaching methodology of the researchers of Faculty of Education, USB. Three variants of methodology will be developed according to the needs of different focus groups: a) municipal employees, b) students of basic schools, c) pre-and in-service teachers of biology at basic schools. The innovation of the education at basic schools is based on the new methodology of teaching biology of 9th grade students and new methodology for education of their recent and future teachers.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
10509 - Meteorology and atmospheric sciences
OECD FORD - další vedlejší obor
50602 - Public administration
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AE - Řízení, správa a administrativa<br>AM - Pedagogika a školství<br>DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Pozitivně lze hodnotit zvolenou metodu plošné aplikovatelnosti dosažených výsledků, které byly rozvíjeny v rámci tří linií a ve spolupráci s aplikačními garanty vyvíjely metodické přístupy ze tří úrovní přístupu k řešené problematice (byly rozvíjeny kompetence pedagogů z hlediska dlouhodobého systémového přístupu, zároveň proběhly aktivity a byly dosaženy výsledky vedoucí k profesionalizaci úředníků, kteří rozhodují o uskutečňovaných krocích v reálné praxi). Toto plošné pojetí, resp. způsob distribuce poznatků považuje oponentní komise v rámci programu ÉTA za přínosný. Projekt zcela naplnil zadání dle návrhu a dospěl k dosažení plánovaných cílů a výstupů. Z hlediska řízení byl projekt po celou dobu realizace spravován profesionálně a na požadované odborné úrovni. Závěrečná odborná zpráva je po doplnění dokumentace, resp. dovysvětlení, kvalitou a rozsahem informací dostačující a plnohodnotně shrnuje dosažené přínosy projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2018
Ukončení řešení
31. 10. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP22-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
4 020 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 618 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
402 tis. Kč