Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TL02000200

Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění

Cíle projektu

Cílem projektu je sestavit a především ve školské praxi ověřit diagnostický nástroj testující předpoklady žáka k řešení matematických úloh. Mimo testové sady bude součástí dg. nástroje i návod k interpretaci výsledků. Výsledky diagnostiky umožní učiteli eliminovat u žáka ty překážky, které mu brání v úspěšném řešení úloh. Tím bude dosaženo u žáků českých základních a středních škol vyšší efektivity výuky matematiky, neboť na dg. nástroj bude navazovat i návrh opatření. Testování budou moci učitelé provést u žáků ve věku 14 – 15 let sami, a to během dvou vyučovacích hodin. Navržená opatření pro eliminaci překážek, které žákovi brání v úspěšném řešení úloh, pak mohou přinést výsledky již během jednoho školního roku.

Klíčová slova

mathematics educationmathematical problemmathematical intelligencemathematical creativityworking memoryreading comprehensionsuccess rate of problem solving

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA

  • Veřejná soutěž

    ETA 2 (STA02018TL020)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem / Přírodovědecká fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TL02000200 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Pupils' difficulties in mathematical problem-solving: diagnostics, analysis of causes and measures for their elimination

  • Anotace anglicky

    The goal of the project is to create and to test in school practice a diagnostic tool for assessment of a pupil’s predispositions for solution of mathematical problems. The tool will consist not only of the test battery but also of interpretation of results. The results from diagnostics will allow a teacher to eliminate those obstacles that block a pupil’s success in problem solving. This will bring about higher effectiveness of mathematics education at lower and upper secondary schools as the diagnostic tool will be supplemented with suggestions for remedy. The testing can be conducted by teachers with 14-15 year old pupils without any assistance in two lessons. The measures the teacher will take for elimination of obstacles can bear fruit already in the horizon of one school year.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství
    AN - Psychologie

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2022

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-TA0-TL-U

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 250 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 580 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    650 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

3 250 tis. Kč

Statní podpora

2 580 tis. Kč

79%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Doba řešení

01. 01. 2019 - 31. 12. 2022