Rozvoj informatického myšlení pomocí situačních algoritmických problémů
Cíle projektu
Cílem je vyvinout a aplikovat na školách učební pomůcku pro výuku informatiky, softwarový modul, který umožní vytvářet interaktivní situační úlohy z programování. Žák v něm bude úlohy řešit sestavením programu z bloků s možností svůj program testovat a ladit. Modul bude implementován do již fungující soutěže Bobřík informatiky a rozšíří tak možnosti vytváření soutěžních úloh o jejich další typ. K modulu budou vyvinuty čtyři šablony úloh, které budou simulovat různé „světy“ (např. pohyb robota, kreslení grafiky) a ke každému světu řada úloh. Řešením těchto úloh žák bude rozvíjet složky informatického myšlení (algoritmizace, abstrakce, generalizace). Projektem budou podpořeny školy, vyučující podle nových RVP informatiky, a školy, účastnící se informatické soutěže.
Klíčová slova
computational thinkingalgorithmic problemscomputing educationBebras contest
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ÉTA 3 (STA02019TL030)
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL03000222 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Development of computational thinking by situational algorithmic problems
Anotace anglicky
Main aim is to create and apply educational tool at schools. The software module will allow to create interactive programming tasks. Pupils will solve them by creating a program from blocks with possibility to test and debug it. The module will be implemented to already working contest Beaver and will add a new type of contest tasks and broaden possibilities of creating them. Four new task templates simulating different "worlds" (robot movement, graphics) and a set of tasks belonging to each of worlds will be involved. Pupil will develop his/her components of computational thinking (algorithmization, abstraction, generalization) by solving these tasks. The project will support schools teaching according to new educational framework of informatics and contest participants.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - další vedlejší obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
AM - Pedagogika a školství
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
IN - Informatika
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení tohoto projektu přispělo k cíli programu novými a originálními výsledky vhodnými k okamžité realizaci. Projekt úspěšně dosáhl svých komplexních cílů a přinesl očekávané výstupy. Účetní uzávěrka potvrdila efektivní využití finančních prostředků k dosažení těchto cílů. Jednoznačně se projekt podílel na rozvoji a zdokonalení Bobříka informatiky, který má důležitý vliv na rozšíření informatického a logického myšlení mezi žáky a studenty základních a středních škol. Projekt je hodnocen jako úspěšně dokončený a uzavřený.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 8. 2020
Ukončení řešení
28. 2. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
28. 6. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
1 869 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 495 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
374 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
1 869 tis. Kč
Statní podpora
1 495 tis. Kč
79%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 08. 2020 - 28. 02. 2023