Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TL03000222

Rozvoj informatického myšlení pomocí situačních algoritmických problémů

Cíle projektu

Cílem je vyvinout a aplikovat na školách učební pomůcku pro výuku informatiky, softwarový modul, který umožní vytvářet interaktivní situační úlohy z programování. Žák v něm bude úlohy řešit sestavením programu z bloků s možností svůj program testovat a ladit. Modul bude implementován do již fungující soutěže Bobřík informatiky a rozšíří tak možnosti vytváření soutěžních úloh o jejich další typ. K modulu budou vyvinuty čtyři šablony úloh, které budou simulovat různé „světy“ (např. pohyb robota, kreslení grafiky) a ke každému světu řada úloh. Řešením těchto úloh žák bude rozvíjet složky informatického myšlení (algoritmizace, abstrakce, generalizace). Projektem budou podpořeny školy, vyučující podle nových RVP informatiky, a školy, účastnící se informatické soutěže.

Klíčová slova

computational thinkingalgorithmic problemscomputing educationBebras contest

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA

  • Veřejná soutěž

    ÉTA 3 (STA02019TL030)

  • Hlavní účastníci

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TL03000222 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of computational thinking by situational algorithmic problems

  • Anotace anglicky

    Main aim is to create and apply educational tool at schools. The software module will allow to create interactive programming tasks. Pupils will solve them by creating a program from blocks with possibility to test and debug it. The module will be implemented to already working contest Beaver and will add a new type of contest tasks and broaden possibilities of creating them. Four new task templates simulating different "worlds" (robot movement, graphics) and a set of tasks belonging to each of worlds will be involved. Pupil will develop his/her components of computational thinking (algorithmization, abstraction, generalization) by solving these tasks. The project will support schools teaching according to new educational framework of informatics and contest participants.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
    AM - Pedagogika a školství
    BC - Teorie a systémy řízení
    BD - Teorie informace
    IN - Informatika

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení tohoto projektu přispělo k cíli programu novými a originálními výsledky vhodnými k okamžité realizaci. Projekt úspěšně dosáhl svých komplexních cílů a přinesl očekávané výstupy. Účetní uzávěrka potvrdila efektivní využití finančních prostředků k dosažení těchto cílů. Jednoznačně se projekt podílel na rozvoji a zdokonalení Bobříka informatiky, který má důležitý vliv na rozšíření informatického a logického myšlení mezi žáky a studenty základních a středních škol. Projekt je hodnocen jako úspěšně dokončený a uzavřený.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 8. 2020

  • Ukončení řešení

    28. 2. 2023

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-TL-U

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 869 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 495 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    374 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

1 869 tis. Kč

Statní podpora

1 495 tis. Kč

79%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Doba řešení

01. 08. 2020 - 28. 02. 2023