Venkovní výuka v době krize: Reflexe distančního vzdělávání na 1. stupni ZŠ v průběhu pandemie Covid-19 a doporučení pro edukační realitu
Cíle projektu
Projekt ve své výzkumné části reflektuje, jakým způsobem pedagogové prvního stupně náhodně vybraných škol Ústeckého kraje zareagovali na nutnost distanční výuky v době pandemie Covid-19 a jakým způsobem do realizace vzdělávání na dálku zahrnuli venkovní výuku. Seznamuje také s benefity venkovní výuky. Získané výsledky představí ve výzkumné zprávě a dvou odborných článcích. V pedagogicky zaměřené části pak projekt převádí výsledky výzkumu do podoby didaktického materiálu, který pomůže pedagogům venkovní výuku do distančního vzdělávání implementovat. Transfer nově vytvořených postupů bude podpořen také prostřednictvím workshopu. Řešitelský tým je sestaven z odborníka na environmentální výchovu, metodologii pedagogického výzkumu, experta z ekocentra a odborníků z pedagogické praxe.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ÉTA 4 (STA02020TL040)
Hlavní účastníci
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL04000407 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Outdoor education in times of crisis: Reflections of distance learning at the primary school during a Covid-19 pandemic and recommendations for educational reality
Anotace anglicky
In its research part, the project reflects how primary school teachers of randomly selected schools in the Ústí nad Labem region responded to the need for distance learning during the Covid-19 pandemic and how they included outdoor education in the distance education. It also introduces the benefits of outdoor education. Obtained results will be presented in a research report and two articles. In the pedagogically focused part of the project, the results of research are transformed into the form of didactic material, which will help teachers to implement outdoor teaching in distance education. The transfer of newly created procedures will also be supported through a workshop. The research team consists of experts in environmental education, educational research and educational practice.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50401 - Sociology
OECD FORD - další vedlejší obor
50704 - Environmental sciences (social aspects)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AM - Pedagogika a školství
AO - Sociologie, demografie
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 10. 2020
Ukončení řešení
31. 8. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP23-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
1 683 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 326 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
337 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
1 683 tis. Kč
Statní podpora
1 326 tis. Kč
78%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 10. 2020 - 31. 08. 2022