Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je výzkum a vývoj budoucích prostředků udržitelné mobility silničními a kolejovými vozidly a jejich zapojení do dopravních systémů s ohledem na strategický rozvoj technické úrovně oborů, důležitých pro hospodářství České republiky i pro bezprostřední cíle průmyslu i zákazníků. Konkurenceschopnost v exportním odvětví je třeba zvýšit. Prostředkem dosažení tohoto cíle je založení konsorcia pro dlouhodobou spolupráci, které využije jak synergie mezi příbuznými obory s podobnými zásadními problémy rozvoje, tak synergie ze spolupráce mezi akademickými, výzkumnými a průmyslovými pracovišti, umožňující zaměřit aktivity na rozhodující problémy aplikovatelné na trhu budoucích dopravních prostředků a zajišťování mobility.
Klíčová slova
roadrailvehiclehybridfull-electricpowertrainefficiencypredictive controlinternal combustion enginerenewable fuelemissionpollutantexhaust gas aftertreatmentvibrationnoiseautonomous drivingsimulationoptimizationexpert system
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací Národní centra kompetence
Veřejná soutěž
NCK 1 (STA02018TN010)
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TN01000026 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Josef Bozek National Center of Competence for Surface Vehicles
Anotace anglicky
The main project goal addresses R&D for the future mobility tools as road and rail vehicles connected and networked by the transport systems, taking into account both the strategic research results for the decisive economy spheres of the CR and immediate goals of industry. Competitiveness at global market need to be increased. The means for the achievement is the establishment of inter-sectoral consortium for a long-term synergic collaboration among academia, industry, private research, SMEs and testing companies, focused on the decisive issues of the future vehicle and mobility markets.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20104 - Transport engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JR - Ostatní strojírenství
JT - Pohon, motory a paliva
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl řešen a řízen na vysoké odborné úrovni. Některé dosažené výsledky mají dobrý komerční potenciál, který je třeba v rámci implementace důkladně podchytit. Výsledky zároveň zabezpečují zvýšení konkurenceschopnosti národního potenciálu v dané oblasti a jsou srovnatelné s výsledky předních pracovišť na mezinárodní úrovni. Projekt je vynikající svým zaměřením a výsledky v oblasti zvyšování účinnosti motorů s vnitřním spalováním a využití vodíku jako alternativního paliva vč. bezpečnosti pro testování autonomních vozidel. Vzniklé konsorcium je životaschopné a udržitelné v navazující projektové spolupráci, která využije jak synergie mezi příbuznými obory a ze spolupráce mezi akademickými, výzkumnými a průmyslovými pracovišti, umožňující zaměřit aktivity na problémy aplikovatelné na trhu budoucích dopravních prostředků a zajišťování mobility. Činnost centra a jeho výsledky jsou využívány v inovaci studijních programů technických oborů na univerzitách.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2018
Ukončení řešení
31. 12. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP23-TA0-TN-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
257 775 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
201 383 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
55 276 tis. Kč
Uznané náklady
257 775 tis. Kč
Statní podpora
201 383 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Mechanical engineering
Doba řešení
01. 07. 2018 - 31. 12. 2022