Vytvoření diagnostických nástrojů pro zjištění úrovně znalostí odborné němčiny jako druhého a cizího jazyka v oblasti jazykového vzdělávání.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Šestý rámcový program Evropského společenství pro výzkum, technický rozvoj a demonstrační činnosti
Veřejná soutěž
FP6-2002-NMP-1
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
7AMB16AT031
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Creating diagnostic tools to determine the levels of knowledge of vocational German as a second foreign language in language education
Anotace anglicky
Main objectives of our research project are -based on literature surveys and subsequent research, we intend to create reliable and valid diagnostic tools for determining the level of knowledge in vocational German as a second foreign language in institutionalized language education. For this purpose, the existing tools to determine the level of grasping a language will be amended with new features that are specific to written and spoken texts in vocational communication (with respect to lexicology, syntax, text, and pragmatics) -in cooperation with teachers who will participate in the research, we intend to verify the clarity and usability of our diagnostic tools (including the texts accompanying the sheets of records) aiming at other teachers to start using these tools, and ensuring the reliability of results when used by other persons -to design ways of using our diagnostic tools in teaching at schools (in regular classes, but also eg. in language training for international exams) -to suggest further possibilities of using the diagnostic tools in language classes (eg. to put together teaching materials which could be used individually according to the results achieved in the diagnostics) -to support international cooperation and internationalization in matters of education.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl realizován v rámci Aktivity MOBILITY, jejímž hlavním cílem je navázání a prohlubování kontaktů se zahraničními výzkumnými institucemi. Neprobíhá tedy kontrola dílčích výstupů projektu prostřednictvím hodnotící komise, avšak je kontrolována správnost čerpání přidělených financí a přiměřenost jejich využití.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
31. 12. 2017
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 2. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP18-MSM-7A-U/02:1
Datum dodání záznamu
8. 6. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
110 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
110 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč