Porozumění procesu autoregulace u dětí a mládeže v institucionální péči
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Hlavní účastníci
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / Fakulta humanitních studií
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-04121S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Understanding the Mechanism of Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care
Anotace anglicky
The project deals with self-regulation in children and minors living in so-called "total institutions". The aim is a research study of the determinants and conditions of the process of developing self-regulation. The project is based on the assumption that the organisations originally established by the society to correct risk behaviour in children and minors now rather contribute to the preservation and reproduction of such behaviour. A scientific research in the process of self-regulation in institutionalised children and young people will answer the question of the meaning and purpose of such institutional care which is historically rooted and preferred in the Czech Republic, rather than supporting rehabilitation of families in their natural social environment. Self-regulation can be considered as one of the fundamental human abilities. It is based on conscious control of volitionary behaviour focused on achieving goals with a desired change in behaviour as one of the possible goals. The degree of self-regulation is significantly affected by the social environment we live in.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledky řešení projektu nepochybně prohloubily poznání v dané oblasti. Cenné je, že byly publikovány výsledky všech etap řešení projektu, tj. metodologická, výzkumná i teoretická stránka, což činí výsledky využitelné i pro příbuzné obory.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
31. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
25. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
2 298 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 298 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč