Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Hlavní účastníci
Univerzita Pardubice / Fakulta filozofická
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-25982S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Aspekty osvojování si anglického jazyka u českých studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů
Anotace anglicky
The project has been proposed as interdisciplinary, its aims are found in the fields of second language acquisition and educational sciences. This is also reflected in the composition of the research team. The project is focused on specific features of English language acquisition of Czech learners, future teachers of English, in the Czech educational context and is intended to contribute to uncovering its specific features. The project aims at identifying external and internal factors which influenced the process of learning English as a foreign language of Czech learners. This will be achieved through a complex analysis of individual language learning histories. Another project objective is to create a Czech corpus of learner English of spoken communication, to conduct a linguistic analysis of the corpus and make such a corpus available for further research use. Furthermore, the findings of the above-mentioned analyses will be interrelated.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AI - Jazykověda
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AN - Psychologie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V průběhu řešení projektu řešitelé nashromáždili a analyzovali data o specifických rysech v mluveném projevu angličtiny u rozsáhlého vzorku 228 studentů. Byl vytvořen korpus, který řešitelé plánují volně zpřístupnit dalším výzkumníkům k následným výzkumům. Výsledky řešení projektu byly publikovány v souhrnné monografii, kapitolách v knihách a prezentovány v četných výstupech na konferencích.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
25. 4. 2017
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP18-GA0-GA-U/02:1
Datum dodání záznamu
4. 5. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
1 971 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 971 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč