Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education
Cíle projektu
Předkládaný tříletý projekt je navržen jako interdisciplinární, spadá do oblasti osvojování druhého jazyka (tzv. Second Language Acquisition), některé zkoumané otázky přesahují do pedagogiky a didaktiky anglického jazyka, což reflektuje i odbornost jednotlivých členů týmu. Projekt je zaměřen na procesy osvojování anglického jazyka českými uživateli, budoucími učiteli anglického jazyka, v českém vzdělávacím kontextu, chce přispět k poznání jejich specifických charakteristik. Jeho cílem je jednak prostřednictvím analýzy individuálních příběhů učení se cizímu jazyku identifikovat vnitřní a vnější faktory, které tyto procesy ovlivnily, jakým způsobem a ve které fázi učení. Dalším cílem projektu je vytvořit korpus mluveného jazyka studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů anglického jazyka, tento korpus analyzovat z hlediska vybraných jevů včetně vlivu mateřského jazyka a připravit jej k dalšímu zkoumání. Kromě jiného je cílem projektu interpretovat výstupy výše uvedených analýz ve vzájemné provázanosti.
Klíčová slova
second language acquisitionEnglish as a foreign languagelanguage learning historylerner corpusspoken Englishlinguistic analysis
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Hlavní účastníci
Univerzita Pardubice / Fakulta filozofická
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-25982S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Aspekty osvojování si anglického jazyka u českých studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů
Anotace anglicky
The project has been proposed as interdisciplinary, its aims are found in the fields of second language acquisition and educational sciences. This is also reflected in the composition of the research team. The project is focused on specific features of English language acquisition of Czech learners, future teachers of English, in the Czech educational context and is intended to contribute to uncovering its specific features. The project aims at identifying external and internal factors which influenced the process of learning English as a foreign language of Czech learners. This will be achieved through a complex analysis of individual language learning histories. Another project objective is to create a Czech corpus of learner English of spoken communication, to conduct a linguistic analysis of the corpus and make such a corpus available for further research use. Furthermore, the findings of the above-mentioned analyses will be interrelated.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AI - Jazykověda
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AN - Psychologie
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50101 - Psychology (including human - machine relations)
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
50103 - Cognitive sciences
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
60201 - General language studies
60202 - Specific languages
60203 - Linguistics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V průběhu řešení projektu řešitelé nashromáždili a analyzovali data o specifických rysech v mluveném projevu angličtiny u rozsáhlého vzorku 228 studentů. Byl vytvořen korpus, který řešitelé plánují volně zpřístupnit dalším výzkumníkům k následným výzkumům. Výsledky řešení projektu byly publikovány v souhrnné monografii, kapitolách v knihách a prezentovány v četných výstupech na konferencích.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
25. 4. 2017
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP18-GA0-GA-U/02:1
Datum dodání záznamu
4. 5. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
1 971 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 971 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
1 971 tis. Kč
Statní podpora
1 971 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AI - Jazykověda
Doba řešení
01. 02. 2013 - 25. 04. 2017