Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-18940S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Diversifying Preschool Education in The Czech Republic: Inclusion, Exclusion and Social Inequalities
Anotace anglicky
This project combines qualitative and quantitative approaches to put forward a detailed description of the stratification factors and mechanisms in the field of preschool education. These factors and mechanisms are the result of the interaction of the respective social policies, the practices of preschool institutions, as well as parental strategies. In the Czech context this is an especially burning issue: the considerable lack of public preschool education facilities is being compensated for by the establishment of private facilities, which leads to the diversification of educational options. This diversification concerns access to care, educational content and the activities provided. Through the analysis of stratification mechanisms, the purpose of this project is to add to the identification of the key factors which contribute to the formation of educational opportunities, as well as social differences among children. Hence, the project contributes to the discussions about the formation of inclusive education, and sees its success form at the very outset of the educational path.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cíl projektu – detailní popis stratifikačních faktorů a mechanismy v oblasti předškolního vzdělávání – byl naplněn jen dílčím způsobem, a to zejména soustředěním se na názory a postoje rodičů předškoláků. Publikační výsledky nedosahují očekávané kvantity ani kvality; závěrečná monografie je prakticky opětovná publikace dvou časopiseckých studií.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
11. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 4. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
3 617 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 454 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
163 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč