Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    16-18940S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Diversifying Preschool Education in The Czech Republic: Inclusion, Exclusion and Social Inequalities

  • Anotace anglicky

    This project combines qualitative and quantitative approaches to put forward a detailed description of the stratification factors and mechanisms in the field of preschool education. These factors and mechanisms are the result of the interaction of the respective social policies, the practices of preschool institutions, as well as parental strategies. In the Czech context this is an especially burning issue: the considerable lack of public preschool education facilities is being compensated for by the establishment of private facilities, which leads to the diversification of educational options. This diversification concerns access to care, educational content and the activities provided. Through the analysis of stratification mechanisms, the purpose of this project is to add to the identification of the key factors which contribute to the formation of educational opportunities, as well as social differences among children. Hence, the project contributes to the discussions about the formation of inclusive education, and sees its success form at the very outset of the educational path.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AO - Sociologie, demografie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cíl projektu – detailní popis stratifikačních faktorů a mechanismy v oblasti předškolního vzdělávání – byl naplněn jen dílčím způsobem, a to zejména soustředěním se na názory a postoje rodičů předškoláků. Publikační výsledky nedosahují očekávané kvantity ani kvality; závěrečná monografie je prakticky opětovná publikace dvou časopiseckých studií.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2016

  • Ukončení řešení

    11. 12. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 4. 2018

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 4. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 617 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 454 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    163 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč