Faktory ovlivňující kognitivní a nekognitivní výsledky žáků ve středním odborném vzdělávání. Úloha pocitu akademické marnosti a kultury školy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 22 (SGA0201800001)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
18-19056S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Factors related to the cognitive and non-cognitive outcomes of vocational students. The role of the sense of academic futility and school culture
Anotace anglicky
The Czech Republic sorts upper secondary students into three tracks with very different curricula. The individual tracks differ in terms of their student composition and also cognitive and non-cognitive outcomes. Although vocational education plays an important role, there is a lack of research evidence about the factors influencing student achievement and attitudes in this educational segment. The main aim of the project is to explain the relationship between student outcomes and the track attended by school context, operationalized as academic optimism and by the students’ sense of academic futility. Quantitative analyses based mainly on multilevel structural equation modelling will be complemented by qualitative case studies of the transition from basic school to different upper secondary tracks. Besides the new data, also the data collected within the GACR P402/12/G130 project will be analysed. The project will allow the resources accumulated in the P402/12/G130 project to be fully utilized and unique information to be obtained about the impact of tracking on vocational students.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2018
Ukončení řešení
31. 12. 2022
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
25. 3. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP22-GA0-GA-R
Datum dodání záznamu
22. 2. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
4 804 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 804 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč