Rizika a příležitosti přechodu ze základní školy na střední školu
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/06/1656
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Risks and opportunities of transition from basic to secondary school
Anotace anglicky
Social class differentiation in education results from differences in students' abilities and achievement, from processes of institutional differentiation, but as well from processes of personal choices made by students and their parents in the progression through the educational system. The principal aim of this proposed project is to describe processes of self-selection of secondary school made by students and their parents and to analyze the effects of family background on the odds of makingtransition to vocational schools, technical schools or gymnasia. For this purpose we will collect longitudinal data using quantitative and qualitative methodology. The project will conclude with a monograph and recommendations to education policy change pertaining to the solution of the problem.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem výzkumného projektu bylo popsat a analyzovat proces výběru střední školy, jeho determinanty a role jednotlivých aktérů volby, zvláště žáků, rodičů a učitelů, a identifikovat faktory ovlivňující úspěšnost při přijímacím řízení na vybrané škole. Výzk
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2006
Ukončení řešení
31. 12. 2008
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
25. 4. 2008
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP09-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
22. 10. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
1 967 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 967 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč