Bílá místa neformálního vzdělávání dospělých v České republice: Neúčastníci a jejich sociální světy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 23 (SGA0201900001)
Hlavní účastníci
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / Fakulta humanitních studií
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
19-00987S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Blind Spots in Non-Formal Education of Adults in the Czech Republic: Non-Participants and their Social Worlds
Anotace anglicky
Despite international accumulation of knowledge about the participants of non-formal education and barriers to their education, the issue of non-participation in the education of adults and cognitive and non-cognitive determinants of their participation has not yet been sufficiently addressed. In this regard, the project will aim to analyze cognitive and non-cognitive determinants for non-participation in the non-formal education of adults in the Czech Republic in social groups with the highest occurrence of educational barriers and with the lowest level of participation in it. For this purpose, a three-year basic research project is proposed, with a mixed methodological design combining the approaches of qualitative research based on grounded theory and quantitative methodology measuring the distribution of attributes on a selective sample of the Czech population. As a result, the findings of the qualitative research phase will be verified and generalized on the level of the Czech population. The findings will be related to the national framework of educational policy.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu proběhlo v souladu se záměrem. Řešitelský tým naplnil všechny klíčové milníky projektu, včetně fází smíšeného výzkumného designu a validizace nového dotazníku "The Nonformal Education Questionnaire" (NP-NFE-Q). Výsledky výzkumu byly publikovány v kvalitních mezinárodních a tuzemských časopisech a v monografii. Lze očekávat odborný přínos výsledků v českém i mezinárodním kontextu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2019
Ukončení řešení
31. 12. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 5. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP22-GA0-GA-U
Datum dodání záznamu
29. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
3 076 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 076 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč