Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělání a proměna jeho role na Evropských trzích práce v letech 2000 až 2015

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 23 (SGA0201900001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    19-06326S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The Change of the Role of Education in European Labour Markets, 2000-2015

  • Anotace anglicky

    This project aims to analyse the changing role of education in European labour markets during the era of expansion, feminization, and differentiation in higher education, as defined by the years 2000-2015. The project addresses three main research questions: (1) Has educational expansion resulted in decreased economic and social returns to tertiary attainment within European countries? (2) Have occupational and pay gaps between men and women changed, following the reversal of the gender gap in education? and (3) What is the relationship between the field of study and occupation, income, and living standard within the context of increasing horizontal differentiation in higher education? In order to answer these questions, the research team will analyse data from selected international surveys (EU-LFS, EU-SILC, ISSP, ESS). The results of the project will be published in academic journals with an impact factor and summarized in a final monograph. The results should enrich existing scholarly discussions that centre on the role of education in European societies in the early 21st century.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50401 - Sociology

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AO - Sociologie, demografie

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt se zaměřil na měnící se roli vzdělání, primárně terciálního, na evropských trzích práce mezi lety 2000 a 2015. Cíle projektu se podařilo naplnit, poznatky projektu byly publikovány v souhrnné monografii a 3 článcích v časopisech s IF, z toho 1 článek v důležitém mezinárodním periodiku (Q1).

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 5. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-GA0-GA-U

  • Datum dodání záznamu

    29. 6. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 222 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 120 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    102 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč