Vzdělání a proměna jeho role na Evropských trzích práce v letech 2000 až 2015
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 23 (SGA0201900001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
19-06326S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The Change of the Role of Education in European Labour Markets, 2000-2015
Anotace anglicky
This project aims to analyse the changing role of education in European labour markets during the era of expansion, feminization, and differentiation in higher education, as defined by the years 2000-2015. The project addresses three main research questions: (1) Has educational expansion resulted in decreased economic and social returns to tertiary attainment within European countries? (2) Have occupational and pay gaps between men and women changed, following the reversal of the gender gap in education? and (3) What is the relationship between the field of study and occupation, income, and living standard within the context of increasing horizontal differentiation in higher education? In order to answer these questions, the research team will analyse data from selected international surveys (EU-LFS, EU-SILC, ISSP, ESS). The results of the project will be published in academic journals with an impact factor and summarized in a final monograph. The results should enrich existing scholarly discussions that centre on the role of education in European societies in the early 21st century.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50401 - Sociology
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AO - Sociologie, demografie
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt se zaměřil na měnící se roli vzdělání, primárně terciálního, na evropských trzích práce mezi lety 2000 a 2015. Cíle projektu se podařilo naplnit, poznatky projektu byly publikovány v souhrnné monografii a 3 článcích v časopisech s IF, z toho 1 článek v důležitém mezinárodním periodiku (Q1).
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2019
Ukončení řešení
31. 12. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 5. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP22-GA0-GA-U
Datum dodání záznamu
29. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
3 222 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 120 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
102 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč