Informační design v soutěžích
Cíle projektu
V mnoha soutěžích lidé neznají sílu svých oponentů, přitom informace o síle protivníků má vliv na úsilí jednotlivců. V mnoha případech existuje třetí strana, která touto informací disponuje. Například manažer může znát relativní schopnosti svých zaměstnanců, učitel může zase znát relativní schopnosti svých žáků. V projektu se plánujeme zabývat tím, kolik informací by měla lépe informovaná strana odhalit, aby maximalizovala úsilí dvou soutěžících. Podrobnost informací může spočívat například v tom, jak přesná a složitá by měla být zpětná vazba poskytnutá zaměstnancům o jejich produktivitě, aby se zvýšilo jejich pracovní úsilí, nebo v tom, jak detailní by měly být výsledky průběžného testu, aby byli žáci více motivováni k přípravě na závěrečný test. Nejdříve budeme uvažovat případ, kdy se může principál zavázat, že odhalí určité informace předtím, než zjistí relativní sílu soutěžících. Poté se zaměříme na situaci bez tohoto závazku. V obou případech budeme zkoumat závislost řešení na stupni morálního hazardu a na relativní pravděpodobnosti možného ex-ante seřazení soutěžících.
Klíčová slova
Information designfeedbackcontestspersonnel economicsmoral hazard
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
SGA0202000001
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Centrum pro ekonomický výzkum a doktorská studia
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
20-27630S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Information Design in Contests
Anotace anglicky
In many competitions, people lack precise information about the strengths of their opponents. Such information affects the incentives for exerting effort, and sometimes a third party might possess superior knowledge about it. For instance, a manager might know well the relative ability of his employees; or a professor the relative ranking of his students. In this project, we study how much information the better informed party should disclose to maximize the total effort of two individuals competing in a contest. The disclosure could be about how much performance feedback to provide to employees to motivate them for work, or how detailed to present the results of a mid-term exam to stimulate students’ efforts for the final exam. First, we assume that the principal can commit to a disclosure strategy before learning the relative strength of the contestants. We then study the problem without commitment. In both cases, we look at how the solution varies with the degree of moral hazard as well as the relative likelihood of possible ex-ante rankings among the contestants.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50201 - Economic Theory
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AH - Ekonomie
GA - Zemědělská ekonomie
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2020
Ukončení řešení
30. 6. 2023
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-GA0-GA-R
Datum dodání záznamu
21. 5. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
3 463 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 463 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
3 463 tis. Kč
Statní podpora
3 463 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
OECD FORD
Economic Theory
Doba řešení
01. 01. 2020 - 30. 06. 2023