Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LGBT+ identita jako vývojová výzva v prostředí školy: individuální, sociální a institucionální perspektiva

Cíle projektu

Výzkum se zaměřuje na proces coming outu ne-heterosexuálních studentů a studentek, a to z perspektivy jejich, celé školní třídy a vyučujících. Výzkum ověřuje, nakolik pro školní třídy s přítomností ne-heterosexuálních studujících je platný závěr vyplývající ze studií inkluzivního vzdělávání, a sice že diverzita žákovské skupiny při posilování otevřenosti a respektu podporuje pozitivní sociální klima a zefektivňuje proces učení. Výzkum zjišťuje, s čím otevřenost a respekt souvisí a jaké má dopady na prožívání a výkony všech zúčastněných. Výzkum je sérií případových studií se smíšenou metodologií. Každá případová studie (tj. školní třída) je mapována z perspektivy ne-heterosexuálních studujících, ostatních studujících, vyučujících, školního poradenského pracoviště a rodičů. Výzkumný soubor tvoří 35 tříd ZŠ a SŠ, které zahrnují ne-heterosexuální osobu/y. V každé třídě probíhá sběr dat dotazníkovou baterií mezi studujícími a mezi vyučujícími. V 10 vybraných třídách navíc probíhají individuální rozhovory, fokusní skupiny a pozorování, a to opakovaně za účelem mapování změn v čase.

Klíčová slova

schooladolescencegendersexualitysocial climateopenness

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202300001

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    23-07934S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    LGBT+ identity as developmental challenge in school environment: individual, group and institutional perspective

  • Anotace anglicky

    The research is focused on the process of coming out of non-heterosexual students, from the perspective of them, schoolmates, and teachers. The research verifies whether the following conclusion resulting from studies on inclusive education is valid for school classes with non-heterosexual students: the diversity among students emphasizing openness and respect promotes a positive social climate and streamlines the learning process. The research finds out what openness and respect are related to and what impacts it has on the experiences and performances of all involved. The research is a series of case studies with a mixed methodology. Each case study (ie school class) is examined from the perspective of non-heterosexual students, other students, teachers, the school counseling center, and parents. The research group consists of 35 secondary schools classes that include the non-heterosexual person(s). In each class, data is collected by questionnaires. In addition, individual interviews, focus groups, and observations take place in 10 selected classes.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství
    AN - Psychologie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2023

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2025

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    29. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    21. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 417 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 417 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

4 417 tis. Kč

Statní podpora

4 417 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Doba řešení

01. 01. 2023 - 31. 12. 2025