Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řádová studia jako alternativa univerzitního vzdělávání. Příklad česko-moravské kapucínské provincie (1673–1783)

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202500001

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Ústav dějin Univerzity Karlovy a archiv Univerzity Karlovy

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    25-15886S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Religious Orders’ "Studia" as an Alternative to University Education. Case Study of the Bohemian-Moravian Capuchin Province, 1673–1783

  • Anotace anglicky

    The project’s aim is to assess to what extent, in the Czech Lands in the Early Modern Era, private education in religious orders functioned as an alternative or even competition to public university education. It will focus on studia in the Bohemian-Moravian Capuchin province (incl. Silesian convents) since its foundation in 1673 until the dissolution of studia in religious orders in 1783. The research will cover the operation of Capuchin studia, present the study of philosophy and theology as part of religious formation (incl. its impact on individual careers), describe the curriculum, and outline the personalities of teachers (lectors), including a reconstruction and systemisation of their careers. Comparisons will be made with the style of instruction, curriculum, and personnel involved in education organised by other religious orders (Premonstratensians, Cistercians, Dominicans, etc.) and at public universities, which were in the subjects in question for most of the period after the 1620 Battle at the White Mountain (and until mid-18th century) fully under Jesuit control.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

  • OECD FORD - vedlejší obor

    60304 - Religious studies

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AA - Filosofie a náboženství<br>AB - Dějiny<br>AM - Pedagogika a školství

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    26. 3. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 512 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 512 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč