Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/05/0188
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Constructivism and its Application in Integrated Concept of Science Education
Anotace anglicky
The paradigm of the constructivism theory starts to infiltrate into the thinking process of science education. The perception of cognition as a construct activity relates both to cognitive activity of a pupil and to a teacher of science subjects or researches in the didactics fields of science subjects. The fundamental resource is comprehension of scientific vision and students´ conception (preconceptions) as an equal sources for reconstruction the content structure. The goal of the project it to develop constructivist approaches to the field of Physics, Chemistry and Biology instruction, and to increase the scientific and research potential for particular field of didactics. One of the main outcomes will be the model of perspective system of didacticsfor Physics, Chemistry and Biology instruction at primary schools and appropriate model for pre-graduate preparation of teachers for this integrate education.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Všechny cíle projektu byly splněny. Pro další výzkum bude mít význam Bibliografie publikací, která uvádí dostupnou literaturu k danému tématu v jazyku českém, slovenském, německém a anglickém. Teoretická východiska konstruktivismu a jejich aplikace jsou
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2005
Ukončení řešení
31. 12. 2007
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
2. 5. 2007
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Datum dodání záznamu
16. 12. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
1 497 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 427 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
105 tis. Kč