Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-12-1830

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process

  • Anotace anglicky

    The presented project is going to find ways to apply constructivist approaches in Czech language didactics by concentrating on process of constructing knowledge with the help of confrontation of new information with original pre-concepts of the pupil. It concerns connection between the known, in real life communication acquired language experience of the child, and generally valid language system regularity.The objective of a project is to detect in the base of a language competence of an individual contents suitable for constructing generic models, to find the optimal strategies and to model representative educational procedures to gain interaction between language reality and pupil´s ideas about it and to verify the effects of the constructivist approach in the Czech language teaching in a teaching experiment. The expected result is to create the premise to the fact that Czech language didactics will put up with the requirements of modern subject didactics, that is by orientation towards relationship between cognitive structures of the pupil and the structures of an object studied.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Přínos projektu pro rozvoj poznání v oboru je omezený, protože jen rozvíjí již známé výsledky. Byl vytvořen a v praxi ověřen re / aplikovatelný program konstruktivisticky zaměřené kognitivní stimulace. Byly popsány žákovy poznávací procesy a mechanismus proniknutí žáka k podstatě lingvistických axiomů. Publikační výsledky mají převážně popisný charakter.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2015

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 3. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP16-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    25. 9. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 470 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 470 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč