Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-1830
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process
Anotace anglicky
The presented project is going to find ways to apply constructivist approaches in Czech language didactics by concentrating on process of constructing knowledge with the help of confrontation of new information with original pre-concepts of the pupil. It concerns connection between the known, in real life communication acquired language experience of the child, and generally valid language system regularity.The objective of a project is to detect in the base of a language competence of an individual contents suitable for constructing generic models, to find the optimal strategies and to model representative educational procedures to gain interaction between language reality and pupil´s ideas about it and to verify the effects of the constructivist approach in the Czech language teaching in a teaching experiment. The expected result is to create the premise to the fact that Czech language didactics will put up with the requirements of modern subject didactics, that is by orientation towards relationship between cognitive structures of the pupil and the structures of an object studied.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AI - Jazykověda
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Přínos projektu pro rozvoj poznání v oboru je omezený, protože jen rozvíjí již známé výsledky. Byl vytvořen a v praxi ověřen re / aplikovatelný program konstruktivisticky zaměřené kognitivní stimulace. Byly popsány žákovy poznávací procesy a mechanismus proniknutí žáka k podstatě lingvistických axiomů. Publikační výsledky mají převážně popisný charakter.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 3. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
25. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
4 470 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 470 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč