Školní hodnocení a klasifikace a jejich výpovědní hodnota
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
School evolution and classification and their comprehension
Anotace anglicky
Aim of our research project is to rate the informative value of school classification (assessment by marks) of pupils at the primary and secondary schools in the present. We will carry out factor (confirmative) analysis and we will specify optimum numberof factors, which can to explain variance of classification at the individual schools. Realization our intention (which was not meantime curry out in Czech Republic) will contribute for complex view on school classification (assessment by marks). Clasification used to be sometimes refused as "out-of-date", "unmotivate" and incommensurate manner of school assessment. Another aim of our research project is to find opinions of teachers and pupils about principal form of school assessment, it is verbal assessment and classic assessment by marks (school classification). In this part of our research project we suppose close co-operation with fellow workers in grant MSMT RS 98 012 "Evaluation of the results of schools in noncognitive area at the pu
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu "Školní hodnocení a klasifikace a jejich výpovědní hodnota" má velký odborný přínos, protože reflektuje komplikovaný pedagogický problém empirickým výzkumem. Výsledky výzkumu jsou přehledně zpracovány a dokumentovány. Autor prezentoval sv
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1998
Ukončení řešení
1. 1. 2000
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4
Datum dodání záznamu
—
Finance
Celkové uznané náklady
366 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
350 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč