Konceptuální a metodologické inovace výzkumu vzdělanostních nerovností aplikované na moderní českou společnost
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)
Hlavní účastníci
Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta filozofická
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P404-10-0258
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Conceptual and methodological innovations in the study of education inequality in the contemporary Czech Republic
Anotace anglicky
The project proposes several innovations as a reaction to the ongoing de-standardization and pluralization of educational attainment strategies, which increasingly include interrupted education and repeated school transitions. The standard instrument in the field of educational stratification – Mare’s sequential logit model – must be extended in order to capture adequately these trends. Possible extensions include: 1. an application of HLM to investigate repeated school transitions, 2. improved estimates of the effects of parental SES due to its enhanced, repeated measurement, 3. intentionally postponed education, which may be explored using the conditional logit model. These innovations may also help circumvent one ubiquitous problem that plagues educational transitions research: namely that of unobserved heterogeneity. Innovations will be tested and illustrated using data from existing surveys, e.g. the “Social stratification in Eastern Europe after 1989” and the Czech life-course supplement to the 2002 ISSP.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Zhodnocení výsledků projektu
Bylo dosaženo hlubšího vhledu v oblasti strategického chování studentů v návaznosti na dopady v oblasti sociální stratifikace. Přínos vidím pro obor celoživotního vzdělávání. Výstupy byly realizovány v podobě prezentací a submitování tří článků. Články zatím nebyly uplatněny, což znamená, že cíle projektu nebyly naplněny. Nicméně řešitel po uplatnění výstupů může požádat o změnu hodnocení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2010
Ukončení řešení
8. 12. 2014
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP15-GA0-GA-U/01:2
Datum dodání záznamu
30. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
1 276 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 276 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč