Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konceptuální a metodologické inovace výzkumu vzdělanostních nerovností aplikované na moderní českou společnost

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta filozofická

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P404-10-0258

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Conceptual and methodological innovations in the study of education inequality in the contemporary Czech Republic

  • Anotace anglicky

    The project proposes several innovations as a reaction to the ongoing de-standardization and pluralization of educational attainment strategies, which increasingly include interrupted education and repeated school transitions. The standard instrument in the field of educational stratification – Mare’s sequential logit model – must be extended in order to capture adequately these trends. Possible extensions include: 1. an application of HLM to investigate repeated school transitions, 2. improved estimates of the effects of parental SES due to its enhanced, repeated measurement, 3. intentionally postponed education, which may be explored using the conditional logit model. These innovations may also help circumvent one ubiquitous problem that plagues educational transitions research: namely that of unobserved heterogeneity. Innovations will be tested and illustrated using data from existing surveys, e.g. the “Social stratification in Eastern Europe after 1989” and the Czech life-course supplement to the 2002 ISSP.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AO - Sociologie, demografie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Bylo dosaženo hlubšího vhledu v oblasti strategického chování studentů v návaznosti na dopady v oblasti sociální stratifikace. Přínos vidím pro obor celoživotního vzdělávání. Výstupy byly realizovány v podobě prezentací a submitování tří článků. Články zatím nebyly uplatněny, což znamená, že cíle projektu nebyly naplněny. Nicméně řešitel po uplatnění výstupů může požádat o změnu hodnocení.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2010

  • Ukončení řešení

    8. 12. 2014

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2014

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP15-GA0-GA-U/01:2

  • Datum dodání záznamu

    30. 9. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 276 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 276 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč