Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fonologické a syntaktické uvědomování v předškolním věku

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407/10/2057

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Relationship of phonological skills and syntactic awareness in preschool children

  • Anotace anglicky

    Aim of proposed study is to concentrate on relationship between different phonological sub-skills in children at the beginning of entry of kindergarten and their grammatical skills, resp. syntactic awareness We would like to find out which phonological sub skill (rhyming, isolating phonemes, blending phonemes ) is related to syntactic awareness and which are more related to rapid naming skill. From the point of view of cross-linguistic perspective of literacy development, it its important to mention, that proposed study will concentrate on specificity of this relationship in shallow orthography, case of Czech language. To be more precise, we would like to concentrate on three main aims: 1.      Describe the relationship between a different phonologicalsub-skills and syntactic awareness in early preschool age (3to4years ) 2.      Identify and specify this relationship for a case of shallow orthography (Czech) and compare it to current state of knowledge so far obtained in the context of research on English speaking respondents. 3.      Provide a test battery to assess early phonological skills and grammatical skills (i.e. syntactic and morphological awareness) rapid naming skills.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • CEP - další vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2010

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2011

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 4. 2011

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP12-GA0-GA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    2. 5. 2016

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 051 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 051 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč