Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-11-0262
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Quality of curriculum and instruction across school subjects
Anotace anglicky
The project is based on an analysis of problems in school education which were identified by the Czech educational research in 2001-2008. A number of the problems are related to the quality of curriculum and instruction. The two concepts are often mentioned in political slogans, however, they have not yet been established as scientific constructs. The aim of the project is to (1) introduce the concepts quality of curriculum and instruction as theoretical constructs, (2) develop instruments for their empirical research, and (3) carry out research studies on quality of curriculum and instruction in different school subjects (languages, maths and science, social sciences, aesthetics and sport). Three methodological principles are applied: (A) systematic approach, (B) content-process-oriented approach, (C) connecting the domain-specific and the domain-general perspectives ? quality of curriculum and instruction is primarily investigated from the point of view of field didactics, but building on cross-curricular comparison, it will achieve generalizations across the subjects concerned.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledkem projektu je rozpracování pojetí kvality vzdělávání, které spočívá v kvalitativní analýze struktury výuky a sleduje integritu obsahů, cílů a činností žáků a učitelů. Vytvořený metodický postup lze uplatnit v empirických šetřeních i ve vzdělávac?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
31. 12. 2013
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
7. 6. 2013
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP14-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
1. 7. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
1 998 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 998 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč