Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LS20001

Národní kurikulum a rámcové vzdělávací programy

Cíle projektu

Národní kurikulum je základní politický dokument, který vyjadřuje konsensuální názor společnosti na základní hodnoty vzdělávání, jeho cíle, obsah a výstupní úroveň. Jde o dokument, který významným způsobem usměrňuje kurikulární politiku. Je vyjádřením základních pravidel pro uplatňování víceúrovňové kurikulární politiky, pro skutečnou kurikulární autonomii škol, pro větší prostupnost vzdělávacím systémem i pro hodnocení základních efektů vzdělávání. V přípravě národního kurikula je třeba, na základě analýzy mezinárodních zkušeností i potřeb českého vzdělávacího systému, vymezit základní koncept národního kurikula. V dalších etapách pak vytvářet samostatný návrh národního kurikula a příslušné doprovodné dokumenty a pokyny pro legislativní ukotvení národního kurikula v právních dokumentech o vzdělávání a pro praktické využití dokumentu ve vzdělávací praxi.

Klíčová slova

The national curriculumcurricular policynew approach to curriculumlegislative framework for educationframework education programmesschool curriculum

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Projekty pro státní správu

  • Veřejná soutěž

    Projekty pro státní správu (SMSM200131003)

  • Hlavní účastníci

    Výzkumný ústav pedagogický v Praze

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    National Curriculum and Framework Educational Programes

  • Anotace anglicky

    The national curriculum is a basic political document expressing consensual view of the society concerning basic educational values, its aims, content and output level. This document shapes the curricular policy in a significant way. It expresses basic rules for applying multilevel curricular policy, for real curricular autonomy of schools, for higher permeability of the educationnal systém and also for evalution of basic educational effects. In case of the national curriculum it is nesessary to definethe basic concept of national curriculum based on the international experience analysis and the Czech educational system needs. It is necessary to create a proposal of the national curriculum and other necessary documents and instructions so that they are guaranteed from the legislative documents and also for the practical usage.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    N - Nesplněno zadání

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Zadání projektu nebylo splněno, neboť nebyl přijat školský zákon, nebylo rozhodnuto o def. podobě rámcových vzdělávacích programu a podobu kurikulárních dokumentu budou ovlivňovat dokumenty EU, které budou projednávány na konci r. 2002 a počátkem r. 2003

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2001

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2002

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2003/MSM/MSM3LS/U/N/2:1

  • Datum dodání záznamu

    18. 2. 2003

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 810 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 370 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    2 880 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

2 810 tis. Kč

Statní podpora

1 370 tis. Kč

48%


Poskytovatel

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

CEP

AM - Pedagogika a školství

Doba řešení

01. 01. 2001 - 01. 01. 2002