Národní kurikulum a rámcové vzdělávací programy
Cíle projektu
Národní kurikulum je základní politický dokument, který vyjadřuje konsensuální názor společnosti na základní hodnoty vzdělávání, jeho cíle, obsah a výstupní úroveň. Jde o dokument, který významným způsobem usměrňuje kurikulární politiku. Je vyjádřením základních pravidel pro uplatňování víceúrovňové kurikulární politiky, pro skutečnou kurikulární autonomii škol, pro větší prostupnost vzdělávacím systémem i pro hodnocení základních efektů vzdělávání. V přípravě národního kurikula je třeba, na základě analýzy mezinárodních zkušeností i potřeb českého vzdělávacího systému, vymezit základní koncept národního kurikula. V dalších etapách pak vytvářet samostatný návrh národního kurikula a příslušné doprovodné dokumenty a pokyny pro legislativní ukotvení národního kurikula v právních dokumentech o vzdělávání a pro praktické využití dokumentu ve vzdělávací praxi.
Klíčová slova
The national curriculumcurricular policynew approach to curriculumlegislative framework for educationframework education programmesschool curriculum
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Projekty pro státní správu
Veřejná soutěž
Projekty pro státní správu (SMSM200131003)
Hlavní účastníci
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
National Curriculum and Framework Educational Programes
Anotace anglicky
The national curriculum is a basic political document expressing consensual view of the society concerning basic educational values, its aims, content and output level. This document shapes the curricular policy in a significant way. It expresses basic rules for applying multilevel curricular policy, for real curricular autonomy of schools, for higher permeability of the educationnal systém and also for evalution of basic educational effects. In case of the national curriculum it is nesessary to definethe basic concept of national curriculum based on the international experience analysis and the Czech educational system needs. It is necessary to create a proposal of the national curriculum and other necessary documents and instructions so that they are guaranteed from the legislative documents and also for the practical usage.
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
N - Nesplněno zadání
Zhodnocení výsledků projektu
Zadání projektu nebylo splněno, neboť nebyl přijat školský zákon, nebylo rozhodnuto o def. podobě rámcových vzdělávacích programu a podobu kurikulárních dokumentu budou ovlivňovat dokumenty EU, které budou projednávány na konci r. 2002 a počátkem r. 2003
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2001
Ukončení řešení
1. 1. 2002
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2003/MSM/MSM3LS/U/N/2:1
Datum dodání záznamu
18. 2. 2003
Finance
Celkové uznané náklady
2 810 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 370 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 880 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
2 810 tis. Kč
Statní podpora
1 370 tis. Kč
48%
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2001 - 01. 01. 2002