Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    15-05122S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curriculum changes 10 years into the reform implementation

  • Anotace anglicky

    This project reacts to the fact that a curricular reform has been implemented in the Czech Republic in the past 10 years and yet it has not become a subject of research interest on the level of primary and lower-secondary school. The project focuses on teachers as actors of educational change. The aims of the research are: (a) to explore teachers’ perceptions of new curriculum documents and curriculum reform implementation (on the continuum between acceptance and resistance), (b) to analyse the relation between teachers’ perceptions of new curriculum documents and reform implementation, (c) to identify factors influencing these perceptions. The research is divided into 3 stages: (1) teachers’ perceptions of curricular documents and processes will be analysed in the context of other variables in a representative questionnaire survey, (2) in-depth interviews will be conducted with teachers in the roles of curriculum makers, (3) case studies will be carried out. The results (publications) will be relevant for basic research, as well as for educational policy and school practice.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cíle projektu byly dosaženy v souladu s návrhem projektu. Panel oceňuje výsledky řešeného projektu, které obohacují současné poznatky výzkumu kurikulárních změn v České republice s časovým odstupem 10 let od jejího zavedení. Prezentované výsledky úspěšně naplňují původní záměry projektu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2015

  • Ukončení řešení

    25. 4. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 4. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 073 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 073 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč