Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
15-05122S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curriculum changes 10 years into the reform implementation
Anotace anglicky
This project reacts to the fact that a curricular reform has been implemented in the Czech Republic in the past 10 years and yet it has not become a subject of research interest on the level of primary and lower-secondary school. The project focuses on teachers as actors of educational change. The aims of the research are: (a) to explore teachers’ perceptions of new curriculum documents and curriculum reform implementation (on the continuum between acceptance and resistance), (b) to analyse the relation between teachers’ perceptions of new curriculum documents and reform implementation, (c) to identify factors influencing these perceptions. The research is divided into 3 stages: (1) teachers’ perceptions of curricular documents and processes will be analysed in the context of other variables in a representative questionnaire survey, (2) in-depth interviews will be conducted with teachers in the roles of curriculum makers, (3) case studies will be carried out. The results (publications) will be relevant for basic research, as well as for educational policy and school practice.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cíle projektu byly dosaženy v souladu s návrhem projektu. Panel oceňuje výsledky řešeného projektu, které obohacují současné poznatky výzkumu kurikulárních změn v České republice s časovým odstupem 10 let od jejího zavedení. Prezentované výsledky úspěšně naplňují původní záměry projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2015
Ukončení řešení
25. 4. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
5. 4. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
2. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
3 073 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 073 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč