Podpora rámcových vzdělávacích programů i celé vzdělávací politiky
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Lidské zdroje
Veřejná soutěž
Lidské zdroje 1 (SMSM2006002E1)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
15 809/06-31
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Supporting framework education programmes and education policy
Anotace anglicky
The success of the curricular reform - development of new framework education programmes followed by school education programmes - depends on changes in other areas of education system. The new curriculum needs a different approach and new forms of evaluation, the role and style of work of teachers have to change as well as their pre-service and in-service training. A lot of international surveys and comparative studies (particularly the OECD survey PISA) have mapped the process and outcomes of the curricular reform and other necessary measures linked with it. This research project would link and analyse their outcomes in order to find how they respond one to another, what are the pre-requisites and consequences of the reform both in the Czech Republicand other developed countries, and how to achieve better performance across the board. The research findings will affect further course of the reform, as a sort of a feed-back for developing new framework programmes.
Vědní obory
Kategorie VaV
NV - Neprůmyslový výzkum (aplikovaný výzkum s výjimkou průmyslového)
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - další vedlejší obor
AN - Psychologie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Průběh řešení i výsledky projektu plně odpovídají navrhovanému zadání. Projekt přináší použitelná doporučení. Zjištěné výsledky lze využít pro další vědecká sledování dané školské a vzdělávací problematiky.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2006
Ukončení řešení
31. 12. 2008
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
15. 2. 2008
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP09-MSM-2E-U/01:1
Datum dodání záznamu
25. 6. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
3 863 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 863 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč