Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nadnárodní trendy v kurikulu školního vzdělávání a jejich působení v národním vzdělávacím systému

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    15-25137S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Transnational trends in school curricula and their influence in a national educational system

  • Anotace anglicky

    In recent years, the renewed interest in national curricular framework can be seen. New formats of curricular documents appear with shift from regulation of inputs to regulation of outcomes (by standards). The goals of schooling are being revised and redefined in terms of competences, literacies or capabilities. The new goals need new principles selection and organisation of knowledge or content of instruction. These trends are obvious, but under-researched. We lack detailed description of new curricula. This research project will survey the trends in meta-curricula (European and OECD frameworks) and describe the landmark national curricular innovations in countries with different traditions of governance of school knowledge. The Czech curricular framework (RVP ZV) will be compared with these trends and similarities and differences will be interpreted using the theories of educational policy diffusion and adaptation (new institutionalism, system theory). The method of curriculum benchmarking as a tool for curriculum analysis will be developed.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt byl naplněn po věcné stránce, publikační výstupy však poněkud zaostávají za přísliby v projektové žádosti. Nedošlo k průniku do mezinárodních časopisů, který byl plánován.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2015

  • Ukončení řešení

    25. 4. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 4. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 150 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 150 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč