Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-11-0321
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Multilingualism in Czech Schools: teaching and learning German after English
Anotace anglicky
One of the key objectives of the current European and national language education is multilingualism, that is the ability to speak at least two foreign languages in addition to the mother tongue. This situation makes new demands on the professional competence of foreign language teachers who implement the concept of multilingualism in educational practice. The proposed project aims to provide a diversified and deeper insight into the theory and practice of multilingualism on the theoretical and empirical level using the example of teaching German as a second foreign language after English in the sociocultural and language environment of Czech schools. Research surveys will be carried out combining qualitative and quantitative methods, theoretical and empirical research in pedagogy and psycholinguistics.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl řešen v souladu s návrhem teoretických výzkumem (kterým řešitelský tým syntetizoval poznatky z oblasti učení a vyučování cizím jazykům) a empirickým šetřením (to se opíralo o originální metodický postup při zkoumání vícejazyčné produkce textů). Výsledky projektu byly publikovány ve 3 monografiích a odpovídají stanoveným cílům i možnostem řešitelského týmu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
8. 12. 2014
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP15-GA0-GA-U/01:2
Datum dodání záznamu
30. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
1 846 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 846 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč