Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-11-1740
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices
Anotace anglicky
The goal of the project is to describe critical areas of primary school mathematics in which pupils often fail, i.e., do not master them on a level allowing them to develop their mathematical literacy and its creative usage in everyday life, and to classify empirical didactic practices created by experienced teachers with the aim to help pupils master the subject. Based on an analysis, theoretical principles of efficiency of these practices will be identified as well as the conditions for the application of the principles in teaching. Surveys of relevant research from countries with comparable cultural background will be carried out. The methodology will comprise a qualitative part (individual interviews, focus groups, observations, clinical experiments with pupils) and a questionnaire survey with the aim to verify results gained in the qualitative research. The products of the project will consist of partial studies, a monograph summarising the results, a manual for teachers with didactic recommendations and a proposal for an implementation of the results in teacher preparation.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt splnil stanovené cíle. Byl využit smíšený design. Zdroje dat: dotazník, pozorování, rozhovor, analýzy vyuč. hodin a výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů (PISA). Byly popsány kritické oblasti ve výuce matematiky, nejčastější příčiny problémů žáků, zmapovány subjektivní reprezentace matematiky a potvrzena aktivace fenoménu genderového stereotypu u dívek.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
7. 4. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Datum dodání záznamu
28. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
5 508 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
5 508 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč