Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-11-1740

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices

  • Anotace anglicky

    The goal of the project is to describe critical areas of primary school mathematics in which pupils often fail, i.e., do not master them on a level allowing them to develop their mathematical literacy and its creative usage in everyday life, and to classify empirical didactic practices created by experienced teachers with the aim to help pupils master the subject. Based on an analysis, theoretical principles of efficiency of these practices will be identified as well as the conditions for the application of the principles in teaching. Surveys of relevant research from countries with comparable cultural background will be carried out. The methodology will comprise a qualitative part (individual interviews, focus groups, observations, clinical experiments with pupils) and a questionnaire survey with the aim to verify results gained in the qualitative research. The products of the project will consist of partial studies, a monograph summarising the results, a manual for teachers with didactic recommendations and a proposal for an implementation of the results in teacher preparation.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt splnil stanovené cíle. Byl využit smíšený design. Zdroje dat: dotazník, pozorování, rozhovor, analýzy vyuč. hodin a výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů (PISA). Byly popsány kritické oblasti ve výuce matematiky, nejčastější příčiny problémů žáků, zmapovány subjektivní reprezentace matematiky a potvrzena aktivace fenoménu genderového stereotypu u dívek.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2011

  • Ukončení řešení

    7. 4. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 508 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    5 508 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč