Nabývání druhého jazyka u rodilých mluvčích ruštiny v českém prostředí ve srovnání s německým
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Mezinárodní projekty
Veřejná soutěž
Mezinárodní projekty 6 (SGA02012GA1GC)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P406-12-J010
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Language acquisition (L2 acquisition) of Russian native speakers in Czech vs. German language environments
Anotace anglicky
The Project analyses challenges faced by Russian-speaking immigrants in terms of language integration in new communication settings Czech and German. Using the field survey method, the analysis concentrates on communication behavior of Russian-speaking community members. The new setting language (L2 acquisition) is monitored through the prism of structural distance impact of the contacting languages (Russian-Czech in the Czech part of the Project and RussianGerman in the German part). The development of L2 communication skills is examined using the method of language mistakes analysis, communication competencies development and communication strategies choice. An innovative direction of the research concentrates on examining differences in acquiring L2 standard and spoken varieties. The research is based on the existing comparative language descriptions in both pairs as well as on social and demographic descriptions of Russian-speaking communities in the CR and Germany. The Project is based methodologically on the theory of language contact.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AI - Jazykověda
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledky se týkají pedagogiky češtiny jako cizího jazyka, kde projekt může mít i praktické přínosy. Prezentační výstupy (na konferencích apod.) se odbývaly na konferencích menšího významu. Jedna z předložených publikací je jen přehledového charakteru, dvě jsou vzájemným překladem (čeština – angličtina), ústřední publikace nebyla ani ve lhůtě vzniklé odložením předložena ve fyzické podobě.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
24. 11. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-GA0-GC-U/01:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
3 894 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 894 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč