Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nabývání druhého jazyka u rodilých mluvčích ruštiny v českém prostředí ve srovnání s německým

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Mezinárodní projekty

  • Veřejná soutěž

    Mezinárodní projekty 6 (SGA02012GA1GC)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P406-12-J010

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Language acquisition (L2 acquisition) of Russian native speakers in Czech vs. German language environments

  • Anotace anglicky

    The Project analyses challenges faced by Russian-speaking immigrants in terms of language integration in new communication settings Czech and German. Using the field survey method, the analysis concentrates on communication behavior of Russian-speaking community members. The new setting language (L2 acquisition) is monitored through the prism of structural distance impact of the contacting languages (Russian-Czech in the Czech part of the Project and RussianGerman in the German part). The development of L2 communication skills is examined using the method of language mistakes analysis, communication competencies development and communication strategies choice. An innovative direction of the research concentrates on examining differences in acquiring L2 standard and spoken varieties. The research is based on the existing comparative language descriptions in both pairs as well as on social and demographic descriptions of Russian-speaking communities in the CR and Germany. The Project is based methodologically on the theory of language contact.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výsledky se týkají pedagogiky češtiny jako cizího jazyka, kde projekt může mít i praktické přínosy. Prezentační výstupy (na konferencích apod.) se odbývaly na konferencích menšího významu. Jedna z předložených publikací je jen přehledového charakteru, dvě jsou vzájemným překladem (čeština – angličtina), ústřední publikace nebyla ani ve lhůtě vzniklé odložením předložena ve fyzické podobě.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    24. 11. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-GA0-GC-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 894 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 894 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč