Výpočet rovnovážných strategií v dynamických hrách
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Juniorské granty
Veřejná soutěž
Juniorské granty 5 (SGA0201900002)
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
19-24384Y
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Computing Equilibrium Strategies in Dynamic Games
Anotace anglicky
Recent years have witnessed massive deployments of algorithms and techniques of artificial intelligence (AI) into every-day life. However, AI-based decision models can be attacked or deceived by an adversary resulting in incorrect, or even dangerous behavior. Game theory and game-theoretic algorithms can provide robustness against an adversary, however, for many dynamic games with partial observations and uncertainty that naturally model many real-world situations, there are no practical algorithms. The main goal of the project is to reinforce the applicability of game-theoretic algorithms by (1) finding large subclasses of partially observable stochastic games (POSGs) that allow computing (approximate) optimal strategies and by (2) designing, implementing, and experimentally evaluating novel approximate algorithms for maxmin strategies and Stackelberg equilibrium in these classes of games.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt vyústil v řadu výsledků z výpočetní teorie her, kterou se staly předmětem 3 časopiseckých a 9 konferenčních článků. Nejvýznamnějším výsledkem mezi několika velmi zajímavými výsledky projektu je adaptace Heuristic Search Value Iteration algoritmu k získání skoro-optimálních strategie pro specifického typu stochastické her dvou hráčů, který již byl citován více než 50-krát.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2019
Ukončení řešení
30. 6. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP23-GA0-GJ-U
Datum dodání záznamu
26. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
5 228 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
5 228 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč