Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočet rovnovážných strategií v dynamických hrách

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Juniorské granty

  • Veřejná soutěž

    Juniorské granty 5 (SGA0201900002)

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    19-24384Y

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Computing Equilibrium Strategies in Dynamic Games

  • Anotace anglicky

    Recent years have witnessed massive deployments of algorithms and techniques of artificial intelligence (AI) into every-day life. However, AI-based decision models can be attacked or deceived by an adversary resulting in incorrect, or even dangerous behavior. Game theory and game-theoretic algorithms can provide robustness against an adversary, however, for many dynamic games with partial observations and uncertainty that naturally model many real-world situations, there are no practical algorithms. The main goal of the project is to reinforce the applicability of game-theoretic algorithms by (1) finding large subclasses of partially observable stochastic games (POSGs) that allow computing (approximate) optimal strategies and by (2) designing, implementing, and experimentally evaluating novel approximate algorithms for maxmin strategies and Stackelberg equilibrium in these classes of games.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt vyústil v řadu výsledků z výpočetní teorie her, kterou se staly předmětem 3 časopiseckých a 9 konferenčních článků. Nejvýznamnějším výsledkem mezi několika velmi zajímavými výsledky projektu je adaptace Heuristic Search Value Iteration algoritmu k získání skoro-optimálních strategie pro specifického typu stochastické her dvou hráčů, který již byl citován více než 50-krát.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2022

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-GA0-GJ-U

  • Datum dodání záznamu

    26. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 228 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    5 228 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč