Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktivní řízení dvounápravových podvozků kolejových vozidel s volnými koly

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    101/08/P174

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Active control of 2 axle railway bogies with independently rotating wheels

  • Anotace anglicky

    Wheelset with independently rotating wheels (IRW) seems to be an alternative of a conventional wheelset offering reduced wear, improved high speed stability or decreased vehicle floor height. By the other hand, when wheelset's wheels are allowed to rotate independently, essential principle of centering wheelset to the track axis is eliminated. With exception of low floor tramcars, wheelsets with independently rotating wheels are not to be found on existing railway vehicles. Negative consequences ofsubstantial centering forces elimination are one of the main purposes.Application of actuators and feedback control on railway bogie with independently rotating wheels seems to be a perspective way for the future of railway running gears. This approach offerssatisfaction of conflicting and purely mechanically virtually unrealizable requirements.Main goal of this project is to build simulation models, to choose appropriate configuration of actuators and sensors and subsequently design, optimize and

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílem projektu bylo navrhnout a experimentálně ověřit algoritmus aktivního řízení dvounápravového podvozku kolejového vozidla s aktivními prvky. Byl propojen multibody model s řídicími strukturami a byl upraven experimentální kladkový stend pro simulaci?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2008

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2009

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    22. 4. 2009

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP10-GA0-GP-U/03:3

  • Datum dodání záznamu

    1. 3. 2016

Finance

  • Celkové uznané náklady

    421 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    421 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč