Aktivní řízení dvounápravových podvozků kolejových vozidel s volnými koly
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
101/08/P174
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Active control of 2 axle railway bogies with independently rotating wheels
Anotace anglicky
Wheelset with independently rotating wheels (IRW) seems to be an alternative of a conventional wheelset offering reduced wear, improved high speed stability or decreased vehicle floor height. By the other hand, when wheelset's wheels are allowed to rotate independently, essential principle of centering wheelset to the track axis is eliminated. With exception of low floor tramcars, wheelsets with independently rotating wheels are not to be found on existing railway vehicles. Negative consequences ofsubstantial centering forces elimination are one of the main purposes.Application of actuators and feedback control on railway bogie with independently rotating wheels seems to be a perspective way for the future of railway running gears. This approach offerssatisfaction of conflicting and purely mechanically virtually unrealizable requirements.Main goal of this project is to build simulation models, to choose appropriate configuration of actuators and sensors and subsequently design, optimize and
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem projektu bylo navrhnout a experimentálně ověřit algoritmus aktivního řízení dvounápravového podvozku kolejového vozidla s aktivními prvky. Byl propojen multibody model s řídicími strukturami a byl upraven experimentální kladkový stend pro simulaci?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2009
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 4. 2009
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP10-GA0-GP-U/03:3
Datum dodání záznamu
1. 3. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
421 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
421 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč