Analýza informační gramotnosti VŠ studentů učitelství a metodika evaluace jejich výstupní úrovně
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 4 (SGA02003GA2PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The analysis of information technology literacy of students of teacher education and the methodology of evaluation of achieved standards
Anotace anglicky
The researched is based on the current situation, where any complex methodology of evaluation of information technology literacy in relation to university teaching of a wide spectrum of subjects related to information technology (both at the entry and agraduate levels) has not as yet been developed. The currently used methods of evaluation deal with this problematic only partially (they typically deal only with isolated aspects of IT, proposed solutions tend to be too much dependent on the use of specific applications, or are not systemically integrated /the relationship between the general IT literacy and the results of these tests is not clear/ , are purely technical solutions without taking into account adequate pedagogical approaches, and so on).What is more, because of the need to supply Czech schools with quality educated teachers in the area of IT, it is vitally important that the IT literacy includes pedagogical competence as well.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
JC - Počítačový hardware a software
CEP - další vedlejší obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20204 - Robotics and automatic control<br>20205 - Automation and control systems<br>20206 - Computer hardware and architecture<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt "Analýza informační gramotnosti VŠ studentů učitelství a metodika evaluace jejich výstupní úrovně" znamenal pro řešitelské pracoviště umožnění významným způsobem rozkrýt širší souvislosti problematiky testování uživatelské informační gramotnosti
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2003
Ukončení řešení
1. 1. 2006
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP07-GA0-GP-U/03:2
Datum dodání záznamu
16. 10. 2007
Finance
Celkové uznané náklady
775 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
775 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč