Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvalitativní výzkum konstrukce profesní identity učitele výchovy k občanství prostřednictvím případové studie

Cíle projektu

Podstatou projektu je primárně analýza a popis procesu konstruování profesní identity u učitele výchovy k občanství na druhém stupni základní školy. Sekundárně chceme popsat klíčové rysy osobnosti tohoto učitele. Záměrem kvalitativního zkoumání je odpovědět na otázku: Jaký je život učitele tak exponovaného, často diskutovaného, mnohdy však přehlíženého a nedoceňovaného vyučovacího předmětu opírajícího svůj obsah o odborné obsahy několika společenskovědních oborů, jakým je výchova k občanství? Problém konstrukce profesní identity a osobnost učitele jsou studovány pomocí designu případové studie, která není jen finálním produktem ale i prostředek integrace několika různorodých výzkumných metod - stínování, hloubkový rozhovor, biografická výpověď, analýzadokumentů, skupinový rozhovor, abychom nejen postihly složitý předmět výzkumu v jeho celistvosti, ale také abychom posílili validitu a reliabilitu výzkumu. Přínos pro rozvoj oborové didaktiky společenských věd je dán výběrem předmětu

Klíčová slova

social studieseducationspecial theory of teaching of the social studiescitizenship education

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 9 (SGA02009GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/09/P126

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Qualitative research of the construction professional identity of the civic education teacher through the design of the case study

  • Anotace anglicky

    The analysis and description of the process construction professional identity of the civic education teacher in the primary school is the primary principle of this project. Secondarily we want describe key features personalities of this teacher. Intention of this qualitative research is answer the question: What is the life of the teacher so exposed, often discussed, many times neglect and disvalue object argumentative with special contents some few social sciences what is the civic education? The problem construction professional identity and personality of the teacher are studying by the design case study, which is not only a final product but and instrument integration some few disparate experimental methods so that not only involve complicated object of research as a whole, but so that intensify the validity and reliability of the research. Benefit for the development of the theory of teaching social sciences is given by the selection of the object research and by the combination

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Dvě odborné knihy, tři kapitoly v odborných knihách a článek v odborném periodiku zahrnují výsledky řešení celého projektu. Dosažené výsledky naplňují hlavní cíl projektu - popis konstrukce profesní identity učitele výchovy k občanství. I přes omezené m?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2009

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2010

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 4. 2010

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP11-GA0-GP-U/04:3

  • Datum dodání záznamu

    20. 3. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    687 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    687 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

687 tis. Kč

Statní podpora

687 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AM - Pedagogika a školství

Doba řešení

01. 01. 2009 - 31. 12. 2010