Kvalitativní výzkum konstrukce profesní identity učitele výchovy k občanství prostřednictvím případové studie
Cíle projektu
Podstatou projektu je primárně analýza a popis procesu konstruování profesní identity u učitele výchovy k občanství na druhém stupni základní školy. Sekundárně chceme popsat klíčové rysy osobnosti tohoto učitele. Záměrem kvalitativního zkoumání je odpovědět na otázku: Jaký je život učitele tak exponovaného, často diskutovaného, mnohdy však přehlíženého a nedoceňovaného vyučovacího předmětu opírajícího svůj obsah o odborné obsahy několika společenskovědních oborů, jakým je výchova k občanství? Problém konstrukce profesní identity a osobnost učitele jsou studovány pomocí designu případové studie, která není jen finálním produktem ale i prostředek integrace několika různorodých výzkumných metod - stínování, hloubkový rozhovor, biografická výpověď, analýzadokumentů, skupinový rozhovor, abychom nejen postihly složitý předmět výzkumu v jeho celistvosti, ale také abychom posílili validitu a reliabilitu výzkumu. Přínos pro rozvoj oborové didaktiky společenských věd je dán výběrem předmětu
Klíčová slova
social studieseducationspecial theory of teaching of the social studiescitizenship education
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 9 (SGA02009GA1PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/09/P126
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Qualitative research of the construction professional identity of the civic education teacher through the design of the case study
Anotace anglicky
The analysis and description of the process construction professional identity of the civic education teacher in the primary school is the primary principle of this project. Secondarily we want describe key features personalities of this teacher. Intention of this qualitative research is answer the question: What is the life of the teacher so exposed, often discussed, many times neglect and disvalue object argumentative with special contents some few social sciences what is the civic education? The problem construction professional identity and personality of the teacher are studying by the design case study, which is not only a final product but and instrument integration some few disparate experimental methods so that not only involve complicated object of research as a whole, but so that intensify the validity and reliability of the research. Benefit for the development of the theory of teaching social sciences is given by the selection of the object research and by the combination
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Dvě odborné knihy, tři kapitoly v odborných knihách a článek v odborném periodiku zahrnují výsledky řešení celého projektu. Dosažené výsledky naplňují hlavní cíl projektu - popis konstrukce profesní identity učitele výchovy k občanství. I přes omezené m?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2009
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 4. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP11-GA0-GP-U/04:3
Datum dodání záznamu
20. 3. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
687 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
687 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
687 tis. Kč
Statní podpora
687 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2009 - 31. 12. 2010