Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
IAA7025102

Narativní konstrukce identity

Cíle projektu

Tématem projektu je funkce vyprávění jako nástroje mysli v procesu formování osobní identity. Tato problematika bude uchopena v rámci hermeneuticko-narativního přístupu. Budou zde využity teorie narativního modu poznání (J. S. Bruner) a narativní identity (P. Ricoeur, D. P. Mc Adams). V návaznosti na přijatá teoretická východiska bude navržen výzkumný postup a výzkum bude realizován. Bude využita intenzivní výzkumná strategie spočívající v analýze autobiografických vyprávění získaných metodou narativního rozhovoru od dvou skupin zkoumaných osob: žáků druhého stupně ZŠ a vysokoškolských studentů. Rozhovory budou analyzovány kvalitativně, pro tento účel bude navržen způsob transkripce, analýzy a interpretace.

Klíčová slova

narrative constructionnarrativestoryidentity formation

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Akademie věd České republiky

  • Program

    Granty výrazně badatelského charakteru zaměřené na oblast výzkumu rozvíjeného v současné době zejména v AV ČR

  • Veřejná soutěž

    Výzkumné granty 1 (SAV0-AB2001)

  • Hlavní účastníci

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Narrative construction of identity

  • Anotace anglicky

    The project focuses on the finction of narration as a mental instrument in the process of personal identity formation. This problem area will be approached in the hermeneutic-narrative framework. Theories of narrative mode of cognition (J. S. Bruner) andnarrative identity (P. Ricoeur, D. P. McAdams) will be utilized. In relation to the adopted theoretical foundations, the research design will be proposed and the research conducted. An intensive research strategy will be employed consisting of analyzingauto biographical narrations obtained by the method of narrative interview from two groups of subjects: pupils of a second level of elementary school and university students. The interviews will be analyzed qualitatively, a transcription systemas well as framework for analyses and interpretations will be designed for this purpose.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Na základě sebraných autobiografických rozhovorů a dalších druhů narativních dat byl navržen systém kategorií umožňující uchopit struktury "dávání významu" zkušenosti (včetně utváření identity) jako struktury narativně konstruované.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2001

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2003

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2004/AV0/AV04IA/U/N/3:2

  • Datum dodání záznamu

    13. 10. 2004

Finance

  • Celkové uznané náklady

    803 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    267 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    536 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

803 tis. Kč

Statní podpora

267 tis. Kč

33%


Poskytovatel

Akademie věd České republiky

CEP

AN - Psychologie

Doba řešení

01. 01. 2001 - 01. 01. 2003